بازدید معاون فنی و هماهنگی امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل زده اهر

معاون فنی و هماهنگی امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل زده اهر بازدید کرد.

 دکتر جهانی دربازدید از مناطق سیل زده اهرگفت:براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بخش عمده خسارت‌های وارده در بخش‌های معیشتی است.

 وی گفت:همچنین خسارت‌های جزئی و کلی به ساختمان‌ها در هر دو حوزه روستایی و شهری وارد شده که بخشی از آن‌ها به بازسازی کامل و بخشی هم نیازمند تعمیرات است.

وی افزود: با توجه به بازه زمانی کوتاه بارش، شدت سیل به شکلی بوده که خسارت‌ها بیش از تصور بوده است.

وی به خسارت‌های وارده در شهرستان‌های ورزقان، کلیبر هوراند و خدافرین هم اشاره کرد و گفت: با جمع بندی خسارت‌ها و گزارش‌های اولیه رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت‌ها و کشاورزی و ... آسیب وارد شده است.

معاون فنی و هماهنگی امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور  ادامه داد: بر اساس چارچوب‌های قانونی و برنامه‌های ملی بعد از بازدید‌ها و جمع بندی‌ها پیشنهاد لازم به دولت در جهت کمک به بازسازی‌ها و رفع شرایط موجود اتخاذ خواهد شد.

جهانی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ فوتی در این حادثه نداشتیم گفت: امداد و نجات در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و پاکسازی‌های لازم در حال انجام است و با رضایت نسبی مردم مواجه هستیم.

وی گفت: بر اساس دستور رئیس محترم سازمان مدیریت بحران کشور کشور به منطقه آمده و دیدار چهره به چهره‌ای با مردم عزیز منطقه داشتیم که با جمع بندی بازدید‌های میدانی در کمترین زمان ممکن پیشنهاد تامین اعتبارات لازم در هر کدام از این بخش‌ها به صورت کمک‌های بلاعوض وکمک‌های تسهیلاتی و اعتباری ارسال خواهدشد و انشاالله پیگیری میکنیم این کمکها در حداقل زمان ممکن به دست مردم عزیز منطقه برسد تا این شرایط را از یک تهدید نسبی به فرصت بازسازی بهتر با رعایت الزامات فنی و مسائل پیشگیری تبدیل کنیم.

وی افزود:در بازدید‌ها مشخص شد بخش عمده‌ای از خسارت‌ها از رفتار‌ها و کنش‌های انسانی ازقبیل ساخت و ساز‌های حریم بستر، احداث باغات و بنا‌ها در مسیر رودخانه و عدم رعایت الزامات فنی و سازه‌ای موجب شده است.

معاون فنی و هماهنگی امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کشور ما کشور پرمخاطره‌ای است افزود: باید با تعصب ملی‌ای که داریم، تعهد رفتاری مان را هم در این رابطه تقویت کنیم و شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و منابع آب و جهادکشاورزی و مردم با یک ارتباط دوسویه تعهدات را به منصه ظهور برسانیم.

برچسب ها: سیل ، حادثه ، شهرستان اهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار