خودکفایی در طراحی و ساخت سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی

جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: به هیچ کشوری وابسته نیستیم و در طراحی و ساخت سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی خودکفا شده ایم.

سرتیپ دوم عباسی جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: نیروی مقتدر پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است و دشمن تجربه کرده که اگر از خط قرمز‌های ما عبور کند پاسخ سخت و دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

او افزود: ما برای تأمین نیاز سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی در برد و ارتفاع عملیاتی مختلف به هیچ کشوری وابسته نیستیم و به خودکفایی در طراحی و تولید سامانه پیشرفته درگیری ترکیبی رسیدیم.

سرتیپ دوم عباسی با بیان اینکه برای هر عرصه دفاعی در آسمان کشور، بیش از سه نوع سامانه درگیری بومی تولید انبوه شده تصریح کرد: طراحی و تولید سامانه‌های ترکیبی از سیاست‌های تأمین تسلیحات پدافندی، با هدف ارتقای پایداری، اثربخشی و افزایش اطمینان عملیاتی در حال پیگیری است.

جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور اظهار کرد: سامانه فرماندهی و کنترل پیشرفته موجود در پدافند هوایی، کاملا بومی طراحی و تولید شده و به طور مستمر در برابر انواع آسیب‌ها و تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت در حال به روز رسانی است و ارتقای قابلیت‌های پایداری، هوشمند سازی و افزایش ظرفیت از محور‌های بهینه سازی سامانه است.

او گفت: پدافند هوایی تلاش دارد تا توان و آمادگی رزمی خود را همتراز با تهدیدات هوافضایی ایالات متحده تقویت و ارتقاء بخشد؛ البته از سایر تهدید‌ها نیز غافل نیستم و برخی نوچه‌ها و رژیم غاصب کودک کش اسرائیل را نیز به دقت زیر نظر و رصد داریم.

امیر سرتیپ دوم عباسی گفت: این تهدید نیست بلکه واقعیتی انکار ناپذیر است، تعدی و تجاوز به حریم هوایی کشور خط قرمز پدافند هوایی است.

۱۰ شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.