دو مجموعه بزرگ ورزشی آموزش و پرورش اردبیل افتتاح شد

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته دولت دو مجموعه بزرگ ورزشی آموزش و پرورش استان بعد از چند سال راکد ماندن افتتاح شد.

اکبر دهقانی نیا اظهارداشت: به مناسبت هفته دولت مجموعه ورزشی در لاهرود مشگین که ۱۳سال راکد مانده بود به مناسبت هفته دولت با اعتبار ۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

او افزود: مجموعه ورزشی هم در روستای بابک بیله سوار که ۸۵۰متر مربع است بعد از چند سال راکد با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزشی و پرورش استان اردبیل بیان کرد: همزمان با هفته دولت بهسازی و تجهیز مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اردبیل انجام شد که در این راستا حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شد.

دهقانی نیا افزود: مجموعه هیات دانش آموزی هم در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اردبیل تجهیز شد و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

او از آغاز عملیات اجرایی بازسازی و ساماندهی مجموعه ورزشی شهید رجایی همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه که حدود ۲۳ سال راکد مانده بود با تامین ۳۰ میلیارد تومان عملیات ساماندهی این طرح شروع شده که به بزرگترین مجموعه ورزشی استان تبدیل خواهد شد و فاز اول این طرح تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی مجموعه ورزشی شهید دیرین اردبیل هم با اختصاص ۵ میلیارد تومان آغاز شد و مهرماه فاز اول این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

دهقانی نیا بیان کرد: با حمایت معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان از ورزشکاران رشته وزنه برداری شاهد کسب مدال‌های طلا توسط این ورزشکاران بودیم که برای استان و کشورمان افتخار آفرینی کردند.

او افزود: سه چمن ورزشی با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان توسط معاونت سلامت و آموزش وپرورش استان به بهره برداری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با توسعه فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش درصد هستیم طی زمان بندی مشخص سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان را به یک متر که استاندارد جهانی است برسانیم که الان سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان از سرانه کشوری بالا است.

دهقانی نیا افزود: دوره آموزشی ورزشی برای آموزگاران در راستای شاداب سازی و فعال کردن هرچه بیشتر زنگ ورزش در مدارس استان برگزار شده است و دبیران تخصصی ورزشی در مدارس استان به ویژه دانش آموزان پایه حضور دارند.

او از اهمیت ویژه به زنگ ورزش و برگزاری المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و مسابقات ورزشی برای شاداب سازی دانش آموزان خبرداد و گفت: فضا‌های ورزشی آموزش وپرورش و مدارس استان بعد از فعالیت آموزشی برای فعالیت ورزشی دانش آموزان و والدینشان باز شده است.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در کنار برنامه‌های آموزشی و تربیتی سلامت و ورزش دانش آموزان مبنای کاراست و امیدواریم در تمام مدارس استان سالن‌های ورزشی رو باز و چمن مصنوعی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.