حضور بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در رزمایش مشترک با کره جنوبی و ژاپن

ارتش آمریکا از حضور بمب افکن‌های استراتژیک «بی ۱» در رزمایش مشترک امروز با کره جنوبی و ژاپن خبر داد.

با افزایش رزمایش‌های نظامی میان آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی بار‌ها برای نشان دادن بازدارندگی خود اقدام به آزمایش موشکی کرده است. در مقابل، واشنگتن و سئول می‌کوشند در مقابل تهدیدات پیونگ یانگ همکاری‌های امنیتی خود را افزایش دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا امروز (چهارشنبه) از حضور بمب افکن‌های استراتژیک بی ۱ در رزمایش مشترک با کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدات کره شمالی خبر داد. 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد یک فروند بمب افکن بی ۱ آمریکا در کنار جت‌های فا ۵۰ کره جنوبی و جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی آمریکا به عنوان بخشی از تمرین‌های نظامی جاری سپر آزادی اولچی به پرواز درآمدند. این دهمین پرواز بمب افکن‌های بی ۱ آمریکا در سال جاری میلادی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود. 

وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد به صورت مجزا، نیروی هوایی آمریکا ۲ فروند بمب افکن استراتژیک بی ۱ را نیز به همراه ۱۲ جنگنده ژاپنی و ۴ جنگنده اف ۱۵ در رزمایش امروز به پرواز درآورد. 

این رزمایش نظامی ۳ جانبه تنها چند روز پس از پرتاب ناموفق ماهواره کره شمالی به فضا انجام می‌شود. واشنگتن، سئول، و توکیو این اقدام را بخشی از تلاش‌های پیونگ یانگ برای تقویت توان موشک بالستیک خود می‌دانند. 

در مقابل، کره شمالی با محکوم کردن رزمایش‌های تحریک کننده آمریکا و متحدانش در منطقه، آن را تلاشی به منظور حمله به خاک خود می‌داند. پیونگ یانگ می‌گوید در صورتی که این کشور‌ها قصد حمله به کره شمالی را داشته باشند، این کشور در استفاده از تسلیحات هسته‌ای تردیدی به خود راه نخواهد داد. 

بمب افکن استراتژیک بی ۱ ارتش آمریکا توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داشته و از موتور‌های فراصوت بهره می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
100 درصد فقط حق با کره شمالی است نیروی هوایی آمریکا در کره جنوبی و ژاپن چه غلطی می کند؟
آخرین اخبار