آمریکا: جدایی از چین نمی‌تواند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند

وزیر بازرگانی آمریکا بر اهمیت داد و ستد و تجارت با چین برای رسیدن واشنگتن به اهداف اقتصادی‌اش تاکید کرد.

رقابت‌های امنیتی میان آمریکا و چین اکنون بر روابط اقتصادی میان قدرت‌های اول و دوم اقتصادی جهان سایه افکنده است. اعمال محدودیت در صادرات کالا‌ها با فناوری‌های پیشرفته همانند ریزتراشه‌ها به چین و نیز اعمال طیف گسترده‌ای از تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌ها و خدمات وارداتی از این کشور مانعی بزرگ بر سر راه توسعه روابط تجاری میان دو کشور است. با این حال، مقامات دو طرف به دنبال آرام ساختن تنش‌های موجود هستند. 

به گزارش تله تریدر، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا که هم اکنون در پکن حضور دارد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد جدایی از چین نمی‌تواند به دستیابی واشنگتن به اهداف اقتصادی‌اش کمکی کند. 

وی افزود: حوزه‌های اقتصادی وجود دارد که ما می‌توانیم انجام دهیم و حوزه‌هایی وجود دارد که پیش‌تر همکاری‌هایی در آن زمینه داشته ایم. من از زمان ورود به چین گفتگو‌های سختی با مقامات ارشد این کشور داشته ام. 

ریموندو در ادامه از چین خواست شرایط کسب و کار قابل پیشبینی را برای شرکت‌های آمریکایی محیا کند. وی تاکید کرد: پیام من روشن است. ما خواستار داد و ستد و تجارت هستیم، اما این امر نیازمند پیشبینی فرآیند‌هاست. ما از پکن می‌خواهیم در این زمینه اقدامات قاطعی انجام دهد. 

آمریکا از سال ۱۹۷۹ در راستای سیاست مهار علیه اتحاد جماهیر شوروی، اقدام به عادی سازی روابط با چین و تقویت اقتصادی پکن کرد. با این حال، واشنگتن در راستای توهمات لیبرالی به این سیاست پس از پایان جنگ سرد در ۱۹۸۹ ادامه داد و نتیجه آن ظهور چین به عنوان یک بازیگر در نظام بین الملل بود که اکنون هژمونی واشنگتن را به چالش کشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
چین معدن کارگر متخصص ارزون آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
امروز امریکا وابسته به چین شده است
آخرین اخبار