تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی به گلخانه و باغ‌های دارای شناسنامه تعلق می‌گیرد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: هرگونه خدمات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی به گلخانه داران و باغ‌های دارای شناسنامه تعلق می‌گیرد.

عباس حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد ضمن بیان اینکه برای صدور شناسنامه، بستر ثبت اطلاعات در سامانه سَبَک فراهم شده است تصریح کرد: دریافت گواهی محصول سالم و اخذ QR کد برای گلخانه‌ها و محصولات باغی منوط به داشتن شناسنامه است.
 
او گفت: به‌منظور صدور شناسنامه، بانک جامعی از اطلاعات شامل، نوع کشت گلخانه، نوع رقم، نوع درخت، سموم و کود‌های مورد استفاده، نوع مالکیت و UTM اراضی در "سامانه سَبَک" ثبت می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه آمار، بستر تمام برنامه‌ریزی‌ها است عنوان کرد: با شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها و گلخانه مشخص می‌شود چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می‌شود، و از مزایای دیگر ان امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول گلخانه‌ای و باغی است.
 
حاجی حسینی با بیان اینکه اصناف کشاورزی به‌عنوان بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی محوریت اجرای این طرح را به عهده دارد، تأکید کرد: مدیریت این طرح در سطح استان یزد با مدیریت شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد است.
 
او افزود: تاکنون بیش از ۳۰۳ واحدگلخانه‌ای و بیش از ۱۵۰ هکتار از باغ‌های استان یزد شناسنامه‌دار شده است که شهرستان‌های ابرکوه و یزد در این زمینه پیشرو هستند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن گلخانه‌ها و باغ‌های کشاورزی به‌صورت سراسری در سطح کشور در حال اجرا بوده و آخرین مهلت آن تاپایان شهریور امسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار