نخست‌وزیر سابق ایتالیا:

استراتژی ناتو در اوکراین شکست خورده است

کونته گفت: تلاش‌های غرب برای مسلح کردن اوکراین و شکستن اقتصاد روسیه به جایی نمی‌رسد.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که اکنون حزب «جنبش پنج ستاره» را رهبری می‌کند، در فیسبوک خود نوشت که تلاش‌های ناتو در طول یک سال و نیم درگیری میان روسیه و اوکراین، نشان داد که استراتژی این ائتلاف کاملا توانایی خود را از دست داده و شکست خورده است.

کونته در بخشی از این پیام نوشت: این یک سال و نیم نشان داد که لازم است ارزیابی‌های خوش‌بینانه را کنار بگذاریم، این ارزیابی‌ها را تبلیغات سطحی جنگ غرب ایجاد کرده‌اند. استراتژی ناتو به رهبری آمریکا که تاکنون تلاش کرده تا به کی‌یف در این منطقه پرتنش کمک کند، نتوانسته ارتش روسیه را از هم بپاشد و این چیزی است که مورد انتظار ما بود. اوکراین هرگز نتوانست نیرو‌های روسی را از آرتیوموفسک (معروف به باخموت در اوکراین) عقب براند، این منطقه یک دژ مهم در دونباس است که روسیه در ماه مه پس از ماه‌ها درگیری شدید آن را تصرف کرد.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا تاکید کرد که هیچ تجزیه‌ای در بخش‌های نظامی و شبه‌نظامی روسیه مشاهده نشده و به دلیل ضدحمله اوکراین عقب‌نشینی‌ای صورت نگرفته است، همچنین امید‌های غرب برای آشفتگی سیاسی داخلی در این کشور نیز محقق نشد.

از طرفی او به شکست در تحریم‌های اروپایی علیه روسیه هم اشاره داشت و نوشت: تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه این کشور را ورشکست نکرده و اقتصادش را فلج نکرده است. هدف طولانی مدت منزوی کردن مسکو به هیچ وجه محقق نشده است. وضعیت کنونی اوکراین ناتوانی اتحادیه اروپا را در ایجاد استراتژی مشترک مؤثر و بیان رهبری مستقل سیاسی و اقتصادی آشکار کرده است.

اظهارات جوزپه کونته در حالی مطرح می‌شود که علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه از آغاز ضدحمله اوکراین، این اقدام تاکنون نتوانسته جایگاه قابل توجهی به دست آورد. مسکو در آخرین آمار عنوان کرد که کی‌یف بیش از ۴۳ هزار نیروی نظامی و نزدیک به ۵ هزار قطعه تجهیزات نظامی را از زمان آغاز این فشار از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا تا همه منابع فلزی دنیا رو صرف جنگ اوکراین نکنه و آهن رو هم قیمت طلا نکنه ول کن روسیه نیست
آخرین اخبار