بساط نفت از خانه‌های روستایی جمع شد

آمار سالانه گازرسانی به روستا‌ها در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم افزایش ۲.۵ برابری نسبت به مدت مشابه در دولت‌های قبل را نشان می‌دهد.

محمودی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در برنامه دروازه دولت صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون به هزار و ۹۶۸ روستا در خراسان جنوبی شامل ۹۱۶ خانوار در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و هزار و ۵۲ مورد در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار گازرسانی شده است.

او افزود: ۵۳۵ مورد گازرسانی در دو ساله فعالیت دولت سیزدهم صورت گرفته است که به عبارتی سالانه ۲۶۸ روستا می شود و در مقایسه با آمار در سال‌های قبل، نشان دهنده افزایش دو برابری گازرسانی به روستاهای استان است.

محمودی بیان کرد: به طور کلی هم اکنون ۹۹.۹ درصد کل روستا‌های استان گازرسانی شده است و با وجود اینکه گازرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در دستور کار نبود، اما با توجه به محروم بودن استان این امر صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: همچنان تا مناطق مرزی رفته ایم و در دولت سیزدهم به ۳۶ پاسگاه مرزی و ۲۷ برجک دیدبانی گازرسانی شده و تا پایان شهریور گازرسانی به تمام پاسگاه‌ها و برجک‌های دیدبانی انجام می‌شود.

او عنوان کرد: پارسال توانستیم برای هزار خانوار محروم نیز ۵ میلیون تومان به ازای هر خانوار برای گازکشی دریافت کنیم تا گاز به خانه‌های این افراد برود و امسال نیز از محل اعتبارات شرکت ملی گاز توانستیم هزار سهمیه دیگر برای پرداخت مبلغ بلاعوض تا سقف ۱۸ میلیون تومان برای هر خانوار را بگیریم.


بیشتر بخوانید


محمودی اظهار کرد: همچنین در دولت سیزدهم به ۲۸۶ واحد صنعتی، ۳ هزار و ۶۴۷ واحد مسکن محرومین و ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد جهش مسکن گازرسانی شده است و ۸ طرح ساختمانی عملیاتی به بهره برداری رسیده است.

او گفت: گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی گلورده و دو کوهانه، اجرای طرح حفاظت الکترونیک و آغاز عملیات اجرایی انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه از دیگر اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم است.

افتتاح ۲۲۶ طرح در هفته دولت 

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت امسال ۲۲۶ طرح با اعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان افتتاح شده و یا در برنامه افتتاح است.

او افزود: همچنین برنامه کلنگ زنی گازرسانی به ۷۹ روستای زیر ۲۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد تومان در دستور کار است.

محمودی بیان کرد: آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰ هزار و ۹۵۲ واحد طرح جهش مسکن در ۷ شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان، آغاز طرح بهینه سازی مصرف گاز گلخانه‌های کشاورزی با اعتبار ۵ میلیارد تومان، آغاز بهسازی موتورخانه‌های حرارت مرکزی و اجرای آغاز عملیات حفاظت الکترونیک با ۱۶ میلیارد تومان از جمله طرح‌های آغاز عملیات در هفته دولت است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: به طور کلی در هفته دولت امسال ۱۴۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۵۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار