مشکلات تقاطع‌هاى پایتخت/ توقفات لحظه‌اى ممنوع!

رییس پلیس راهور تهران گفت: حریم تقاطع محل مناسبی برای توقف اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مسافر بر‌های شخصی و ایستادن مسافرین برای سوار شدن نیست.

سردار حسین حمیدى، رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: تقاطع‌ها به عنوان گلوگاه‌های شهر محسوب می‌شوند و نقش و کارکرد ان‌ها این است که به ترافیک و جریان عبور و مرور یک جریان منظم بدهند. 

وی افزود: یک سری مشکلات در تقاطع‌ها می‌تواند روی دهد که جریان ترافیک را مختل نماید مانند زمانی که چراغ قرمز است و عابر پیاده از تقاطع عبور می‌نماید و خود این موضوع باعث می‌شود که خودرو‌ها مجبور شوند توقفات لحظه‌ای برای اینکه عابر پیاده از تقاطع عبور نماید داشته باشند و خود این موضوع باعث می‌شود که جریان ترافیک با کندی صورت پذیرد و شاید هم خودرو‌ها با عابر پیاده برخورد نمایند. 

سردار حمیدى بیان کرد: برخی اوقات نیز موتورسواران در زمانی که چراغ قرمز است از تقاطع عبور می‌کنند و اقدام به تخلف حادثه ساز عبور از چراغ قرمز می‌نمایند که این موارد باعث می‌شود زمان سبزی که برای یک سمت از تقاطع در نظر گرفته شده دچار مشکل شود و تخلیه در زمان مناسب انجام نشود و زمانی که در نظر گرفته شده هدر رود. 

رییس پلیس راهور تهران گفت: در محل‌هایی که ایستگاه حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در نزدیکی تقاطع قرار دارد و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به صورت غیر اصولی و دوبله پارک نمایند می‌تواند باعث کندی حرکت خودرو‌ها شود و تخلیه بار ترافیکی در تقاطع با مشکل روبرو شود. 

وی گفت: مسافربر‌های شخصی که در تقاطع‌ها حضور می‌یابند و خود مسافرین که در تقاطع‌ها می‌ایستند و در حریم تقاطع‌ها برای سوار شدن توقف می‌نمایند مشکلاتی است که می‌تواند جریان ترافیک را در تقاطع‌ها مختل نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار