برگزاری نخستین مناظره درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

هشت نامزد حزب جمهوریخواه قرار است امشب در مناظره درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روندی بسیار طولانی دارد که نامزد‌های انتخاباتی باید در ابتدا در انتخابات درون حزبی شرکت کرده و سپس در انتخابات نهایی نامزد‌های اصلی دو طرف به رویارویی بپردازند. جو بایدن به دلیل آنکه اکنون سکاندار کاخ سفید است به طور مستقیم نماینده حزب دموکرات در انتخابات سال آینده محسوب می‌شود. با این حال، اکنون تنور انتخابات درون حزبی در میان نامزد‌های جمهوریخواه داغ است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دور نخست مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان نامزد‌های جمهوریخواه ساعت ۹ امشب به وقت محلی در میلواکی در ایالت ویسکانسین برگزار خواهد شد. 

در این دور از مناظرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد پیشتاز نظرسنجی‌ها حضور ندارد. با این حال، ۸ نامزد دیگر حزب جمهوریخواه قرار است در مناظرات امشب حضور داشته باشند. ویسکانسین یکی از رقابتی‌ترین ایالت هاست که هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به دنبال کسب آرای الکترال آن در انتخابات پیش رو هستند. 

ترامپ که در جدیدترین نظرسنجی رویترز – ایپسوز ۳۴ درصد آرای جمهورخواهان را به خود اختصاص داده است، ترجیح داده در این دور از مناظرات شرکت نکرده و به جای آن با تاکر کارلسون، مجری محافظه کار به مصاحبه بپردازد. 

۸ نامزدی که قرار است در مناظره امشب شرکت کنند شامل: ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا؛ مایک پنس، معاون پیشین ترامپ؛ ویویک راماسوامی، سرمایه گذار؛ نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل؛ تیم اسکات، سناتور جمهوریخواه؛ آسا هاتچینسون، فرماندار آرکانزاس؛ کریس کریستی، فرماندار پیشین نیوجرسی و دوگ برگم، فرماندار داکوتای شمالی می‌شود. 

نامزد‌ها برای آنکه بتوانند در این مناظره شرکت کنند باید بتوانند به حداقلی از محبوبیت در نظرسنجی‌های کشوری یا ایالتی رسیده باشند. همچنین باید دستکم ۴۰ هزار کمک کننده مالی به کارزار انتخاباتی آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین نامزد‌ها باید تعهدنامه‌ای را به امضا برسانند که تایید می‌کند آن‌ها از نامزد نهایی حزب جمهوریخواه حمایت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار