ادامه آتش‌سوزی گسترده در ترکیه ۱۵۰۰ هکتار را سوزاند

مقامات ترکیه تاکید کردند آتش‌سوزی‌های گسترده‌ در منطقه جناق قلعه منجر به از بین رفتن ۱۵۰۰ هکتار زمین و تخلیه ۹ روستا شده است.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی ترکیه (AFAD) پس از آتش‌سوزی جنگل‌های شمال غربی «جناق قلعه» در اواخر بعد از ظهر سه‌شنبه، ۹ روستای این منطقه را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تخلیه کرده است. این آتش سوزی منجر به بدحالی ۸۳ نفر شده و ۴۸ بیمار سرپایی درمان شدند.

براساس گزارش دیلی صباح، علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی از اعزام ۲۶۵۹ پرسنل از سازمان‌های مختلف از جمله وزارت دفاع ملی، AFAD، اداره کل جنگلداری، پلیس، ژاندارمری، شهرداری‌ها و ادارات ویژه به منطقه آتش سوزی خبر داد. علاوه بر این، ناوگانی از منابع شامل هشت هواپیما، ۲۶ هلیکوپتر، ۲۴۰ مخزن آب و ۷۱ تانکر آب به همراه ۳۲۸ وسیله نقلیه دیگر به منطقه راهی شدند. تاکنون وزارت کشور ترکیه مجبور به تخلیه ۳۳۷ خانوار و ۱۲۵۱ ساکن ۹ روستای منطقه آسیب دیده شده است.

این آتش سوزی حتی به امکانات مراقبت از سالمندان هم سرایت کرده است، زیرا ۷۲ نفر از ساکنان خانه مراقبت از سالمندان روستای ساریکائیلی به موسسه اعتباری و خوابگاه‌های ترزی اوغلو (KYK) منتقل شدند. به منظور جلوگیری از خطرات بیشتر، بزرگراه چناق قلعه - چان موقتاً به روی بسته شد. تنگه چاناک کاله نیز به دلیل وضعیت اضطراری شاهد محدودیت حمل و نقل دریایی بود.

ابراهیم یوماکلی، وزیر کشاورزی و جنگل‌داری ترکیه اطلاعات مهمی را در مورد مقیاس فاجعه ارائه و اعلام کرد که آتش‌سوزی پیش از این ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌ها را از بین برده است که ۸۰۰ هکتار آن مناطقی با جنگل‌های انبوه بوده است.

او همچنین نسبت به تأثیر باد بر گسترش سریع آتش هشدار داده و گفت که باد تقریباً ۱۵ کیلومتر (۹ مایل) را در عرض شش ساعت طی کرد. با وجود هشدار به ساکنان روستای آسیب دیده، اقدامات تخلیه هنوز اجرا نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار