اشتغال ۶۰ معلول اردکانی در کارگاه‌های بهزیستی

رییس اداره بهزیستی اردکان گفت: ۲ کارگاه تولیدی و حمایتی معلولان در شهرستان دایر و ۶۰ معلول در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

جمال پایه دار رییس اداره بهزیستی اردکان در مراسم اهدای گواهینامه مهارت فنی حرفه‌ای به مددجویان گفت: معلولان در این کارگاه‌ها به دلیل عدم توانایی‌های کافی برای تولید شغل، در کنار برخی افراد توانمند مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند.

 او افزود: کارگاه‌ها نیز موظفند حداقل معادل ۲۰ درصد از یارانه دریافتی از بهزیستی را بعنوان دستمزد بر اساس میزان کارایی و اثربخشی در تولید به صورت میانگین به حساب توانخواهان پرداخت نمایند که با افزایش فعالیت و توانمند‌تر شدن آنان، مبالغ پرداختی نیز افزایش می‌یابد. 

رییس اداره بهزیستی اردکان هدف کلی از ایجاد کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان را کارآموزی و کارورزی برای توانمند سازی، کسب آگاهی‌های لازم برای حضور در شرایط شغل حمایت شده، دستیابی به شغل پایدار و رسیدن به خودکفایی نسبی اقتصادی عنوان کرد. 

پایه دار تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان اردکان ۲ کارگاه تولیدی و حمایتی افراد دارای معلولیت در حرفه‌های صنایع دستی، قالی بافی، کاربافی، خیاطی و... با ایجاد اشتغال ۶۰ نفر فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار