نخست وزیر ژاپن فردا به نیروگاه فوکوشیما می‌رود

نخست وزیر ژاپن می‌گوید پیش از تصمیم نهایی در مورد رهاسازی پساب‌های رادیواکتیو تصفیه شده در دریا، از فوکوشیما بازدید خواهد کرد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن می‌گوید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد رهاسازی پساب رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما، از این نیروگاه بازدید خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این بازدید ۲۰ اوت (فردا) صورت می‌گیرد و کابینه ژاپن ۲۲ اوت برای بررسی طرح رهاسازی آب تشکیل جلسه خواهد داد.

نخست وزیر ژاپن می‌گوید: «مسئله تخلیه آب تصفیه شده را نمی‌توان به تعویق انداخت. ما به مرحله نهایی رسیده‌ایم، زمانی که دولت باید پس از یک بررسی جامع تصمیم بگیرد». 

در اوایل ماه جاری، رسانه‌ها گزارش دادند که ژاپن در حال برنامه ریزی برای آن است که آب تصفیه شده نیروگاه فوکوشیما را از اواخر اوت یا اوایل سپتامبر به صورت تدریجی در دریا بریزد. ژاپن در ابتدا قصد داشت این اقدام را از بهار امسال شروع کند، اما به خاطر شرایط نامساعد جوی، این تصمیم به تعویق افتاد.

پس از زلزله و سونامی فاجعه‌بار سال ۲۰۱۱ در ژاپن، نیروگاه فوکوشیما تخریب شد و به شدت آسیب دید. ژاپن با مقدار زیادی آب راکتور‌های آسیب دیده را خنک نگه می‌داشت، اما اکنون دیگر محلی برای نگه‌داری این میزان آب ندارد. این کشور می‌گوید آب‌های آلوده به رادیواکتیو را به وسیله سیستم پیشرفته پردازش مایعات تصفیه کرده و زیر نظر آژانس بین الملل انرژی اتمی، در طول چندین سال آن را به صورت تدریجی در آب دریا رهاسازی می‌کند. 

چین یکی از مخالفان این طرح است و می‌گوید گزارش آژانس انرژی اتمی مبنی بر بی‌ضرر بودن این طرح را قبول ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار