تولید سالانه ۱۸۹۰ تن تخم مرغ صنعتی در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه ۱۸۹۰ تن تخم مرغ صنعتی در واحدهای مرغ تخمگذار تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، در بازدید از واحد مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد اظهار کرد: در حال حاضر ۲ واحد مرغ تخمگذار، در مجموع با ظرفیت سالانه ۱۰۵ هزار قطعه در این شهرستان فعالیت می کند که سالانه یک هزار و ۸۹۰ تن تخم مرغ صنعتی تولید و به بازار عرضه می کنند.

رضا مقدم گفت:  واحد مرغ تخمگذار تمام خودکار روستای حاجی بهزاد با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در مرداد ماه سال ۱۳۷۰ تأسیس و به بهره برداری رسیده است برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است و سالانه یک هزار و ۸۰ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال توسعه از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه است و با بهره برداری از خط تولید جدید این مرغداری، تولید سالانه تخم مرغ در این واحد تولیدی به ۲۱۶۰ تن افزایش می‌یابد و زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر نیروی کار جدید فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: علاوه بر این واحد تولیدی یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه و تولید سالانه ۸۱۰ تن تخم مرغ در روستای اوچ تپه این شهرستان فعال است.

مقدم گفت: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه، ۲ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال، یک زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه ۵۰۷۷ تن گوشت سفید مرغ، یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم مرغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.