امکان اختصاص گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی متخصص تبادل بین‌المللی فناوری

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: این امکان وجود دارد که گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری اختصاص داده شود.

 روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، با اشاره به ظرفیت‌های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری در تربیت و معرفی نیروی انسانی متخصص برای ایجاد زمینه تبادل بین‌المللی فناوری، گفت : یکی از نکات خوب این کریدور پرورش و رشد افراد متخصص و توانمند است و کریدور این ظرفیت را دارد که به زیرساختی برای افراد علاقه‌مند به صادرات و مسائل بین‌المللی دانش‌بنیان، تبدیل و این افراد جذب و تربیت شوند.

دهقانی فیروزآبادی، تنوع خدمات ارائه شده برای حضور محصولات و خدمات دانش‌بنیان در بازار‌های بین‌المللی را یکی دیگر از جذابیت‌های کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری دانست و افزود: کریدور ارائه دهنده طیف گسترده و متنوعی از خدمات است و در ۱۰ سال گذشته توانسته جلودار حضور شرکت‌ها در بازار‌های صادراتی باشد.

وی با اشاره به ضرورت نگرش کلان به فعالیت‌های کریدور، اظهار کرد: یکی از نقاط مثبت کریدور این است که متکی به بخش خصوصی است و این امر موجب می‌شود هزینه‌ها هدفمند صورت بگیرد و کار‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر ضرورت برخورداری از شفافیت و تسریع در انجام فرآیند‌های خدماتی، افزود: در جریان فراز و نشیب‌ها و چالش‌ها مهم این است که فضای کریدور فضایی سالم، باز و شفاف باشد و در عین حال جنس فعالیت‌های دانش‌بنیانی با انگیزه بالا باشد؛ فعالان کریدور باید در پیشرفت و ارزش‌آفرینی آن سهم داشته باشند تا حرکت رو به جلوی کریدور با سرعت بیشتری دنبال شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برای تربیت نیروی انسانی متخصص، گرنت حمایتی تربیت نیروی انسانی به کریدور اختصاص داده شود و افراد جدید فعال در این زیست بوم پرورش داده شوند.

برچسب ها: گرنت پژوهشی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار