کاروانسرای شاه عباس ثبت جهانی می‌شود

رئیس میراث فرهنگی شهرستان نیر گفت: کاروانسرای شاه عباس از ابنیه‌های تاریخی شهرستان نیر در شرف ثبت جهانی است.

محمد صلحی گفت: در این شهرستان هفت منطقه نمونه گردشگری داریم که مصوب هیئت دولت است که ما موظف به تأمین زیرساخت‌ها در این مناطق نمونه گردشگری هستیم که بیشترین استقبال نیز از طرح‌های گردشگری در احداث آبدرمانی‌های سرد و گرم است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیر وجود منطقه بولاغلار را با معروفیت 40 چشمه سرد یادآور شد و می گوید: اولین شهرک تخصصی آب نیز در نیر راه اندازی شده و ما فعالیت کارخانه‌های تولید متعدد آب معدنی را در این شهرک شاهد هستیم.

او از ثبت 120 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و افزود: سه بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباس، پل قرمز و امامزاده کورائیم از بناهای مهم و ارزشمندی است که کاروانسرای شاه عباس در شرف ثبت جهانی در یونسکو است.

صلحی از غار گلستان، اباذر و بوینی یوغون به عنوان مناطق بی نظیر گردشگری یاد کرد و گفت: بوینی یوغون بزرگترین سایت تاریخی استان است و صیانت از آن مورد توجه جدی است.

او در ادامه می گوید: در مسیر نیر به سراب با منطقه تاریخی سنگر نظامی مواجه هستیم که در سال 1320 این سنگر نظامی در مقابل ارتش روس ساخته شده و طول آن 450 متر است.

صلحی افزود: امسال شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی را در منطقه بولاغلار برگزار کردیم و جشنواره عسل نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

او حضور گردشگران بیشمار را در منطقه بولاغلار یادآور شد و بیان کرد: باید امکانات زیرساختی در این منطقه نمونه گردشگری ارتقا یافته و شاهد حضور سرمایه گذاران در احداث بناهای اقامتی و پذیرایی باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیر صلحی به فعالیت هفت خانه مسافر و 2 هتل آپارتمان در این شهرستان به ظرفیت 300 تخت اشاره کرد و ادامه داد: ما از ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران استفاده می‌کنیم که ظرفیت این مدارس نیز 450 نفر است.

او فعالیت 23 آبگرم را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: اکثر این آبگرم به صورت سنتی است و باید آبگرم سقزچی، ایلاجیق و دره شیران، قینرجه و برجلو به یک آبدرمانی مدرن تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.