مقام آلمانی در ترکیه دستگیر شد

یکی از اعضای پارلمان آلمان می‌گوید در سفر دو هفته پیش به ترکیه، به دلیل انتقاد از دولت این کشور چند ساعت تحت بازداشت قرار گرفت.

گوکای آکبولوت، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان می‌گوید اوایل ماه جاری، وقتی به ترکیه سفر کرده، به خاطر مطالبی که سال ۲۰۱۹ در خصوص ترکیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، به مدت چند ساعت بازداشت شده است.

به گزارش رویترز، این نماینده بوندستاگ که عضو حزب چپ افراطی است سوم اوت (۱۱ روز پیش) در فرودگاه آنتالیا به اتهام «تبلیغات برای گروه‌های تروریستی» بازداشت شد.

آکبولوت که اصالتا ریشه کرد دارد و متولد ترکیه است، پیش‌تر از دولت ترکیه به دلیل آنچه «جنگ وحشیانه علیه جمعیت کرد در داخل و خارج از مرز‌های خود» می‌خواند، انتقاد کرده بود. با این حال مشخص نیست که دلیل دستگیری او مشخصا کدام پست در شبکه‌های اجتماعی بوده است. او در شبکه اجتماعی X اعلام کرد قصد دارد مجددا در ماه اکتبر به همراه هیاتی از پارلمان آلمان به ترکیه سفر کند و تاکید کرد: «مثل همیشه حرفم را زیر پا نمی‌گذارم».

آکبولوت ۴۰ ساله خواستار لغو ممنوعیت آلمان برای اعضای حزب تروریستی پ‌ک‌ک شده است. این حزب را حتی اتحادیه اروپا و آمریکا یک گروه تروریستی می‌دانند.

آلمان بزرگترین جامعه ترکیه‌ای جهان را در خود جای داده است، اما روابط بین برلین و آنکارا در سال‌های اخیر به دلیل انتقاد آلمان از سرکوب مخالفان اردوغان پس از کودتای سال ۲۰۱۶ و حمله نظامی ترکیه به شبه نظامیان کرد در سوریه تیره شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار