حال و هوای میدان آزادی در «محرم شهر» +فیلم

نخستین سوگواره آئینی شهر تهران، با اجرای برنامه «محرم شهر» در میدان آزادی برگزار شد.

«محرم شهر» همراه با ارائه خدمات اربعینی به زائران حسینی در میدان آزادی تهران آغاز به کار کرد، از جمله برنامه‌های محرم شهر می‌توان به برپایی حسینیه کودک، برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) ویژه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه فروش ملزومات اربعینی، اجرای برنامه‌های آیینی نظیر شعرخوانی، مداحی، نقالی و تعزیه، موکب‌های پذیرایی و… اشاره کرد. 

این ویژه برنامه تا (۳۱ مردادماه) مصادف با پنجم ماه صفر ادامه خواهد داشت و در این ویژه برنامه سوگواره‌های هنری به اجرای برنامه خواهند پرداخت و هر شب گروه‌های از اقوام، دمامه زنان، تئاتر‌های مذهبی و ... در این برنامه حضور دارند. 

در میدان آزادی یک کشتی بسیار بزرگ به مساحت ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است که این کشتی برگرفته از عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» است که ۱۵۰۰ نفر می‌توانند در این کشتی حضور یافته و از ویژه برنامه‌هایی که در این کشتی اجرا می‌شود بهره ببرند. 

در فضای پیرامونی کشتی یک فضایی مانند بین‌الحرمین طراحی شده است و حسینیه کودکان نیز در مجاورت این کشتی با برگزاری نمایشگاهی ملزومات اربعین را ارائه می‌دهد. 

یکی دیگر از برنامه‌های این روز‌های شهرداری تهران در میدان آزادی راه اندازی کرده است؛ پویش آزادی زندانیان، نذر آب، جهیزیه نوعروسان و همچنین پویش مرحم که توسط هلال احمر، اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند دارو‌های مازاد خود را که در خانه دارند به غرفه پویش «مرحم زائر» تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حميد رمضانلو
۲۱:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
باسلام خدا خیرتون بده اجرتون با آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام
آخرین اخبار