سیدحسین عرب پیرغلام سیدالشهدا (ع) درگذشت

سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) پیرغلام سیدالشهدا (ع) به دلیل بیماری قلبی دارفانی را وداع گفت.

سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) پیرغلام سیدالشهدا (ع) به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان عرفان نیایش تهران دارفانی را وداع گفت و به ارباب شهیدش پیوست.

سیدحسین عرب پیرغلام سرشناس کشورمان که در سال‌های اخیر در هیأت‌های ریحانةالنبی (س) و هیأت عبدالله بن الحسن (ع) به عنوان پیش‌منبرخوان مرثیه‌خوانی می‌کرد، متولد سال ۱۳۲۵ بود و از مداحان قدیمی تهران به حساب می‌آمد.

او چندی پیش به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد و عصر امروز دارفانی را وداع گفت.

این پیرغلام سیدالشهدا (ع) دهه اول ماه محرم امسال در هیأت ریحانةالنبی (س) مداحی کرده بود. دهه دوم بنا بود این پیرغلام سیدالشهدا در هیأت سائلین حضرت عباس (ع) مداحی کند، که در شب نخست جلسه به دلیل شرایط نامساعد جسمانی‌اش توان مداحی نداشت. فردای آن روز هم او در بیمارستان بستری می‌شود.

محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) در یادداشتی به مناسبت درگذشت سیدحسین عرب نوشت: چاکران دربار حضرت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام، همگی بر این باورند که مرحوم حاج سیّد حسین عرب رحمة‌الله علیه در وفای نسبت به ارباب بی‌کفن خویش قطعاً کم‌نظیر بود. حال مستانه و نوای الهی آن عزیز تا دم مرگ در یاد‌ها باقی خواهد ماند. برای بازماندگانش صبر جمیل و برای ایشان علوّ درجات و آرامش در آغوش موالیانش را مسئلت داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
خدایش بیامرزد روحش قرین رحمت الهی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روحشون شاد.انشالله با سید الشهدا و اهل بیت سلام الله اجمعین محشور بشن.اللهم اجعل مماتی ممات محمد و آل محمدص
آخرین اخبار