امانت ۵۰ هزار جلد کتاب در چهارمحال و بختیاری

ماهانه ۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری امانت داده می‌شود.

احمد فرهادی بابادی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان در سال ۸۸ آماده شد، گفت: احداث کتابخانه مرکزی مطالبه جدی و عمومی است و همت مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در ۶ استان درحال احداث است، افزود: طرح ساخت کتابخانه مرکزی در استان در سال ۱۳۸۸ مصوبه هیئت وزیران را کسب کرد و در سال ۹۶ و ۹۷ نیز بودجه برای طرح مصوب شد، اما بودجه مصوب تخصیص داده نشد.

فرهادی با بیان اینکه ماهانه ۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان به امانت داده می‌شود، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶۲ باب کتابخانه و پیشخوان کتاب با زیربنای بیش از ۲۵ هزار متر مربع در استان فعال است که از این تعداد ۱۰ باب کتابخانه در مناطق روستایی و مابقی در شهر‌ها فعال هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و در طول سال چندین کتاب به امانت می‌گیرند، گفت: ۲۵۰ هزار کد ملی در سایت نهاد کتابخانه‌های استان ثبت شده است.

وی افزود: سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده می‌شود که سرانه امانت کتاب در استان نیم کتاب به ازای هر فرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.