۱۱ شهر چهارمحال و بختیاری از نعمت کتابخانه محروم است

دریافت مجوز برای شهر‌های بدون کتابخانه استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با بیان اینکه ۱۱ شهر این استان از نعمت کتابخانه محروم است، گفت: فرآیند دریافت مجوز ماده ۲۳ برای احداث کتابخانه در این شهر‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر شهر‌های سودجان، سرخون، طاقانک، هوره، فیل‌آباد، گوجان و بازفت کتابخانه ندارند و در برخی شهر‌ها با استفاده از کمک خیرین در حال احداث کتابخانه هستیم که هنوز به مرحله تکمیل نرسیده است.


بیشتر بخوانید


فرهادی، سرانه فیزیکی برای کتابخانه‌های عمومی استان را ۲۵ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۷ باب کتابخانه و شش باب پیشخوان کتاب در استان فعال است.

وی، سرانه کتابخانه عمومی برای هر ۱۰۰ نفر در استان را ۲.۶ مترمربع اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور زیر سه متر است که نشان می‌دهد به میانگین کشوری نزدیک هستیم.

فرهادی، اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان را ۴۰ هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: در مجموع یک چهارم مردم استان دست کم یک سال عضو کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند.

وی ادامه داد: اعضا به‌صورت میانگین ماهانه بین ۲۰ تا ۶۰ هزار جلد کتاب به امانت می‌گیرند که نشان می‌دهد مردم استان با کتاب بیگانه نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار