کشف ۹۰ درصدی جرائم سایبری در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان گفت: میزان جرائم رایانه‌ای در استان نسبت به سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته و حدود ۹۰ درصد جرائم در این حوزه منجر به کشف شده است.

 

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت جرائم در کردستان به برکت استان اصالت و فرهنگ نسبت به سطح کشور بسیار پایین است و جزو استان‌های اخر هستیم.

او با اشاره به اینکه کردستان از نظر جمعیت و وسعت در جایگاه ۱۷ کشور، ولی به لحاظ نرخ جرم در ردیف استان‌های آخر کشور است، خاطرنشان کرد: میزان جرم سرقت در استان کردستان هفت دهم درصد کل کشور است.

سردار آزادی با بیان اینکه ۴۴ درصد از جرائم استان در مرکز استان اتفاق می‌افتد، افزود: ۹ درصد جرائم استان در سقز و ۸ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: ۳۶ درصد جرائم استان مربوط به تصادفات، ۲۲ درصد مربوط به سرقت، ۹ درصد مربوط به نزاع و درگیری و ۳ درصد مربوط به جرائم سایبری می‌باشد.

او از کاهش یک درصدی میزان جرم سرقت به نسبت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: ۵۸ درصد سرقت‌ها نیز منجر به کشف شده است.

آزادی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲ فقره نزاع جمعی به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است، اما در نزاع فردی ۲ درصد افزایش داریم.

فرمانده انتظامی کردستان در خصوص جرائم رایانه‌ای نیز اظهار کرد: در این زمینه نسبت به سال قبل ۱۸ درصد کاهش جرائم را شاهد هستیم ضمن اینکه ۹۰ درصد جرائم این حوزه منجر به کشف شده است.

او ۷۲ درصد از جرائم رایانه‌ای ای را مالی و ۱۴ درصد را نیز در زمینه اخلاقی اعلام کرد.

سردار آزادی در ادامه رابطه با جرائم مواد مخدر در استان گفت: از ابتدا سال جاری تا پانزدهم مرداد ماه،۴۲۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شده اند، هم چنین ۸۵۰ نفر از معتادین متجاهر نیز تحویل کمپ‌ها شده اند.

او بیان داشت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان با تأکید بر نقش مشاوران و مددکاری‌ها، یادآور شد: در سطح کلانتری‌ها مشاوره و مددکاری رایگان وجود دارد که تاکنون بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ ارجاع داده شده و ۸۵ درصد آن منجر به سازش شده است.

گفتنی است در حاشیه این نشست ، مراسم اهدای یک دستگاه موتورسیکلت به  یکی از شهروندان سنندجی که به دلیل نداشتن تخلف در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، برنده  شده بود، برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.