کربی: تا زمانی که مذاکره با ایران به نتیجه برسد محتاط هستیم

مشاور هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا زمان آزادی زندانیان این کشور از ایران را نامشخص دانست.

دیروز رسانه‌های غربی از توافق میان ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان خبر دادند. گرچه جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر نشده است، اما مقامات ارشد غربی این موضوع را در نهایت تایید کردند. اکنون جان کربی، مشاور هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ابعاد جدیدی از این موضوع را در گفتگو با رسانه‌ها روشن ساخت. 

به گزارش وی او ای، کربی در این باره گفت: بسیار دشوار است که زمان دقیق آزادی زندانیان ما از ایران و ورود آن‌ها به آمریکا را مشخص کنیم، اما آن‌ها اکنون از زندان آزاد شده و در حبس خانگی در ایران به سر می‌برند تا به آمریکا منتقل شوند. مذاکره با ایران همچنان در جریان است و تا زمانی که کاملا به نتیجه نرسیده جزئیات آن را علنی نمی‌کنیم و در این خصوص محتاط هستیم.

وی افزود: زندانیان ما اکنون خارج از زندان هستند، اما هنوز از ایران خارج نشده اند. 

مقامات آمریکایی آزادی پنج زندانی ایرانی از زندان‌های آمریکا و رفع بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار دارایی مالی ایران در کره جنوبی را بخشی از توافق تبادل زندانیان میان دو طرف اعلام کرده اند. 

کربی با اشاره به دومین سالگرد خروج آمریکا از افغانستان تاکید کرد: ما در دو سال گذشته ارزیابی‌های کاملی از این موضوع داشته ایم. ما بر این موضوع متمرکز بوده ایم که بتوانیم متحدان افغان خود و خانوادهایشان را از کشور خارج کنیم. بسیاری از آن‌ها در آمریکا و یا کشور‌های متحد ما اسکان داده شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ما طالبان را تاکنون به رسمیت نشناخته ایم. با این حال، در صورت نیاز واشنگتن آمادگی دارد با طرف افغان به مذاکره بنشیند. ما همانطور که به دنبال خارج ساختن شهروندان و متحدان خود از افغانستان هستیم، به دنبال آنیم که اطمینان حاصل کنیم کمک‌های بشر دوستانه به این کشور واقعا به دست افراد نیازمند برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کند امریکای جنایتکار و عهد شکن وگستاخ واوباش جهان را
Iran (Islamic Republic of)
ما رو هم آزاد کنید ما که پول کامل دادیم
۱۱:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ارسال دعوتنامه و درخواست تکمیل وجه توسط ایران خودرو به منزله آماده بودن خودرو جهت تحویل است. چرا وقتی که شرکت بعد از ۳ ماه نتوانسته به تعهد خود که تحویل خودرو حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز بوده عمل نماید دعوتنامه تکمیل وجه ارسال نموده است؟ چرا به سود مشارکت قانونی و سود تاخیر عمل نمی نماید ؟ آیا قرار نیست دستگاه متولی به ایفای تعهدات شرکت فشار بیاورد؟ خودرو تارا با شعار خودرویی کاملاً ملی عرضه شد پس علت تاخیر چند ماهه تحویل این خودرو چیست ؟ چرا به اعتماد عمومی خدشه و به عصبانیت جامعه دامن زده می شود؟تارا دستی تحویل ۳۱ خرداد
Germany
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اين قضيه خودرو ديگه اعصاب و روان سالمي براي ملت باقي نگذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا . مرگ بر بایدن . مرگ بر اوباما . درود بر جرج بوش مقتدر . درود بر ترامپ مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
همهشون یه کوفتی بودن حالا چرا بعضیهاشون برای تو عزیز شدن عجیبه!
اصلا مگه همین ترامپ ملعون نبود که چندین سال رفت و امومد و جلسه 5+1 و.... طی سالیان به توافق رسیدیم و اومد راحت زد زیرش ؟! اگه اونموقع از برجام خارج نشده بود الان مشکلات ما خیلی خیلی کمتر بود . تازه غیر زدن یر توافق نامه کلی تحریمم اضافه کرد همین زردک ملعون .
کلا همشون یه راه رو میرن و دشمن ایران بودن و هستن . یکی مثل ترامپ به زبون میاره و رک وراست میگه ولی یکی عین بایدنت آب زیرکاه هست و ...!
کلا مرک برهمشون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکایی که در برابر کشته شدن ۶۰۰ نفر و زندانی شدن ۱۰۰ هزار نفر در ایران سکوت کرد ولی برای آزادی ۵ زندانی خود ۶ میلیارد دلار پول داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
منظور تورا نفهمیدم باید واضح تر بنویسی درضمن مگه اون پولو داده مال خودمون بوده اونم تو بانکهای کره امریکا ای بی شرفی است که دومی ندارد تو جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ناشناس ١١:٢٢
شما (براندازها) همین قدر منافقید که تا دیروز سنگ آمریکا رو به سینه می زدید و آمریکا قبله آمال تون بود اما الان به سرعت رنگ عوض کردید و برای اربابتون زبون درازی می کنید. جماعت هزار چهره منافق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
خیلی خنده داره آمریکای جهانخوار فقط به فکر منافع خود است ، برای این آمریکا نه مردم ایران اهمیت دارند نه مردم اروپا ، جالبه آقای کربی فقط برای آزادسازی زندانیان خود در ایران محتاط است ولی در مورد پول هایی که به ایران سرازیر می‌شود و صرف ساخت و توسعه و صادرات پهپاد به روسیه و بمباران شهرهای اوکراین می‌شود، محتاط نیست !!! چوم برای آمریکا نه مردم اوکراین همیت دارند نه مردم اروپا نه مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
در دوستی، لذتی و شیرینی هست؛ ولی بعضی ها به آن توجه ندارند. دنیای آشفته ی ما نیازمند دوستی و محبت هست. قابل توجه غربی ها.دنیا مشکلات زیادی از قبیل سلاح های خانمانسوز هسته ای، آلودگی های محیط زیست و گرمای زمین و ... باید حل و فصل شوند. جنگ ها باید به صلح تبدیل شوند.جنگ ها ماحصل بی عقلی بعضی هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
این همان آمریکایی بود که می‌خواست اینترنت استارلینگ به مردم ایران بدهد ؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
آمریکااراده ای برای حل مسائل ایران نداره
آمریکابایدهدف قراربگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
تا با علاف کردن آمریکا در برجام و خاورمیانه به دو دشمن دیرینه خود یعنی چین و روسیه فرصت طلایی بدهیم تا از این فشار حداکثری آقای پوتین استفاده بهینه را ببرد طبق اعتراف سازمان های اطلاعاتی خودتان از فشار حداکثری آقای ترامپ این روسیه کمونیست بود که استفاده بهینه کرد امروزه آمریکا جاده صاف کن پوتین و شی شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چه مذاکرات مسخره ای ، پول در برابر گروگان !!
آخرین اخبار