واشنگتن: اولویت اصلی ما آزادی زندانیان آمریکایی است

آمریکا با تاکید بر این که دولت بایدن به دنبال آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران است گفت که این موضوع برای آن‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در مورد تلاش آمریکا برای آزادی زندانیان دو تابعینی گفت که این موضوع برای واشنگتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، میلر در این باره گفت: اطلاع رسانی جدید در این زمینه ندارم. اما این مساله همچنان یک اولویت مهم برای ما است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در تداوم مداخله جویی واشنگتن در امور ایران گفت: ما نگران فعالیت دوباره پلیس به اصطلاح اخلاق ایران هستیم كه پيشتر آن را در ليست تحريم ها قرار داديم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۲۵ خردادماه نیز با بیان اینکه هنوز توافقی با ایران در خصوص آزادی آمریکایی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکا به استفاده از تمام ابزار موجود خود از جمله دیپلماسی برای پیشبرد اهداف خود ادامه خواهد داد، اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده ایم که بتوانم اعلام کنم.

میلر در واکنش به اظهارات وزیرخارجه عمان مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند، گفت: نمی‌خواهم در خصوص گفتگو‌های خصوصی دیپلماتیک اظهار نظر کنم، اما باید بگویم که بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به صورت "غیر قانونی" بازداشت شده اند، همچنان هدف رئیس جمهور، وزیر خارجه و همه کارکنان وزارت خارجه آمریکا است تا آن‌ها را به خانه برگردانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
مرگ بر زندانیان آمریکایی !!!

و مرگ بر امریکا !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۹ ۲۷ تير ۱۴۰۲
دوتابعیتی با یک تابعیتی، تفاوتی در اجرا واعمال قانون ندارند.
وبایست در ایران به قانون ایران تمکین کنند واگر نخواسته باشند،
تایعیت خود را از ایران حذف نموده وگورشان را برای همیشه
گم کنند.
آخرین اخبار