تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری

تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست معارف اسلامی مدیران چهارمحال و بختیاری از تدوین تقویم رویداد‌های فرهنگی و هنری ۱۴۰۲ استان مرتبط با این اداره کل و برنامه‌های اجرایی بر اساس این تقویم خبر داد.

وی افزود: در رویداد‌های فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی، تحقق موضوعاتی، چون جهاد تبیین، هویت ملی، دینی و انقلابی، خانواده و نشاط اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه علاوه بر این موارد، بحث اقتصاد فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی به‌صورت ویژه در برنامه‌های اجرایی امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دنبال می‌شود، اضافه کرد: با توجه به سفر وزیر فرهنگ به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیر امسال، امید می‌رود روند اجرایی برنامه‌ها سرعت بیشتری گرفته و در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان نیز با جذب اعتبارات جدید، شرایط اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بهبود یابد.

وی، توجه به احیای بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی این اداره کل را مهم دانست و ادامه داد: تلاش‌ها بر انجام کار‌های اثرگذار فرهنگی در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد که بر همین اساس تاکنون برنامه‌هایی، چون کنسرت نمایش دل آرام، نمایشگاه علوم قرآنی، جشنواره اقوام، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین در استان اجرا شده است.

احمدی، استقبال عمومی از این برنامه‌ها را از اتفاقات خوب این رویداد‌ها بیان کرد و گفت: رویداد یک روزه سلام فرمانده در چهار شهرستان استان توانست نزدیک به ۱۵ هزار مخاطب را به خود جذب کند و درخشش محبت به امام عصر (عج) را در برابر هجوم سنگین جنگ ترکیبی رسانه‌ای به رخ بدخواهان بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در تمامی برنامه‌های اجرایی تلاش می‌شود رویکرد عدالت محوری و توجه به ظرفیت همه شهرستان‌ها نمایان شود، گفت: این رویکرد تحولی، تاکنون توانسته است به افزایش عمق اثرگذاری رویداد‌های فرهنگی و هنری استان کمک کند.

وی، توجه به موضوع هویت و پاسداشت زبان فارسی به‌عنوان یکی از مهمترین مصادیق هویت بخشی را نیز متذکر شد و افزود: تدوین برنامه‌ها با هدف ارتقای این مؤلفه از اولویت‌های فرهنگی این اداره کل در دو سال اخیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار