کار عاشقانه خبرنگاری امنیت‌ساز و امیدآفرین است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: کار ارزشمند و عاشقانه خبرنگاری یک شغل فرهنگ ساز، جهل ستیز، امید آفرین و امنیّت‌ساز برای جامعه است.

متن پیام آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷ مرداد ماه بهانه‌ای است تا با مرور نقش و اهمیت خبر و خبرنگاری از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های فعالان عرصه خبر قدردانی کنیم و یاد و نام شهدای رسانه و به ویژه خبرنگاران شهید را گرامی بداریم.

شهیدان عرصه خبررسانی مردان و زنان مجاهدی بودند که با فعالیت‌های خبریشان در #جهاد_روشنگری شرکت کردند و سپس با شهادتشان چراغ راه #جهاد_تبیین شدند.

بی شک ثبت لحظات ماندگار انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حماسه‌های دینی و مردمی و همچنین تبلیغ و بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون زحمات و نقش آفرینی این عزیزان است.

امروز در جهاد تبیین و مقابله با تحریف، اهمیت رسانه و خبر بیش از پیش برای همه روشن شده است و این مهم نیازی به شرح و تفصیل ندارد.

یک خبرنگار با انعکاس همّت بلند، قدرت اراده، اعتماد به نفس، اراده‌ی راسخ و مجاهدت‌های یک ملت می‌تواند آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت را ترسیم کند و نسلی با شجاعت، مستحکم، و صبور در برابر سختی‌ها بیافریند.

نقد و نکوهش ضعف‌ها، سستی‌ها و فساد‌ها در کنار تبیین و تبلیغ ارزش‌ها، فرصت‌ها و موفقیت‌ها در قلم و دوربین و تهیه و تنظیم اخبار و مطالب می‌تواند گویای یک رسالت خبری و در حقیقت یک جهاد باشد.

در زمانه‌ای که رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی دشمنان این ملت، شبانه روز سعی در تحریف و تخریب حقیقت دارند مبارزه با تزویر‌ها و دروغ‌ها با سلاح قلم و بیان، ممکن است.

کار ارزشمند و عاشقانه خبرنگاری یک شغل فرهنگ ساز، جهل ستیز، امید آفرین و امنیّت‌ساز، برای جامعه است و بی‌شک تأمین امنیت فکری و ذهنی مردم با اخبار مثبت دقیق و شیرین برای امروز و فردای جامعه ما یک ضرورت است.

یاد و نام شهدای خبرنگار از دفاع مقدس تا دفاع از حرم، به ویژه شهید محمود صارمی که #روز_خبرنگار، در پاسداست نام او شکل گرفته را گرامی می‌دارم و از خداوند منان توفیق و سربلندی همه فعالین عرصه خبر و رسانه را خواستارم.

سید هاشم حسینی بوشهری

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار