مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

اعمال نظارت صحیح بر تور‌های گردشگری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بر لزوم مشارکت و همکاری مردم در نظارت بر تور‌های گردشگری تأکید کرد و اعمال نظارت صحیح بر تور‌های گردشگری را بدون همکاری مردم غیرممکن دانست.

 سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به مسافران و گردشگران متقاضی استفاده از تور‌های گردشگری از مهم‌ترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که با اعمال نظارت بر فعالیت آن‌ها سعی داریم ضمن رعایت حق و حقوق مسافران از بروز هرگونه تخلف نیز پیشگیری شود.

او، فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را به‌عنوان چرخ‌های محرک صنعت گردشگری بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی حلقه‌های ارتباطی بین سایر بخش‌های گردشگری اعم از اقامتی، حمل و نقل و راهنمایان گردشگری هستند، بنابراین نحوه کارکرد آن‌ها بر کیفیت گردشگری بسیار اثربخش است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: در صورتی که مسافران و گردشگران از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای مجوز بند ب از این اداره کل هستند نارضایتی یا شکایتی داشته باشند، کمیسون‌های رسیدگی به شکایات تشکیل و با حضور کارشناسان بخش دولتی و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی به شکایات رسیدگی می‌شود.

او ادامه داد: بسیاری از شهروندان و گردشگران بدون توجه به مجوز دار بودن اشخاصی که در فضا‌های مجازی اقدام به تبلیغ و فروش تور می‌کنند از آن‌ها بسته‌های سفر خریداری می‌کنند

 عموماً نیز از خدمات آن‌ها ابراز نارضایتی و شکایت دارند که رسیدگی به شکایات آن‌ها از طریق کمیسیون‌های رسیدیگی به شکایات این اداره کل امکان پذیر نیست و برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود باید از طریق مراجع قضایی شکایات کنند.

 او از عموم شهروندان و متقاضیان سفر‌ها و تور‌های گردشگری خواست تنها با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل در استان نسبت به خرید تور‌های گردشگری اقدام و به تبلیغات تور‌ها در فضا‌های مجازی توجه نکنند.

محسن نژاد گفت: تعداد ۳۴۶ دفتر خدمات مسافرتی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس پروانه بهره دریافت داشته‌اند که فهرست مشخصات آن‌ها درسایت اداره کل به نشانی farschto.ir درج شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.