ایجاد سامانه کابوک برای تنظیم و نظارت دقیق بر بازار مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد سامانه کابوک برای تنظیم و نظارت دقیق بر بازار مرغ در این استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان با دستور کار تهیه و توزیع گوشت مرغ، اظهار داشت: برگزاری این قبیل جلسات باعث می‌شود تا نقاط ضعف شناسایی و در راستای رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار مرغ لازم است تا تقسیم کار صورت گیرد و رؤسای مراکز نیز پای‌کار باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار کرد: رؤسای مراکز، مسئولین امور دام، دامپزشکی، تنظیم بازار و… پای‌کار باشند و برای آن‌ها کلاس آموزشی برگزار شود تا در راستای نظارت و بازرسی از کشتارگاه، توزیع و عرضه مرغ فعالیت خود را آغاز کنند و بازرسی به‌صورت هدف‌مند و بادقت نظر و جزئیات بیشتری صورت گیرد.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سامانه «کابوک» نیز اشاره کرد و گفت: برای این سامانه برنامه‌ریزی و تلاش‌های زیادی صرف شده است و باید خروجی آن به مجموعه سازمان جهاد کشاورزی کمک کند.

وی افزود: اصل سامانه «کابوک» نیاز ضروری است و حداقل‌هایی را در اختیار قرار می‌دهد؛ اما لازم است ارائه اطلاعات از طریق این سامانه به حداکثر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تأکید کرد: تولید، عرضه، توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه «کابوک» انجام شود و در صورتی که هر یک از این موارد در این سامانه ثبت نشود با افراد خاطی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.