نماینده وزارت راه و شهرسازی

هزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک در کشور پلمب شد

نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بازار املاک هزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک در کشور پلمب شد.

مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار و کنترل املاک و مستغلات خراسان جنوبی در بیرجند گفت: ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هستند که تاکنون بیست و یک هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک صورت گرفته و هزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شدند.

او افزود: خراسان جنوبی به خصوص مرکز استان مشاوران املاک آن قانون را رعایت می‌کنند و واحد صنفی غیر مجاز در این استان نیست. 

مهلی بیان کرد: طبق مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کارگروه تنظیم بازاراملاک و مستغلات کار خودش را شروع کرده است و امروز نیز در دوازدهمین سفر استانی کارگروه تنظیم بازار مسکن در خراسان جنوبی تشکیل شده است. 

نماینده وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این گشت‌های مشترک در کشور به خصوص در تهران باعث شده تا ۳.۸ درصد کاهش قیمت و در شهر‌های جدید پردیس، پرند و هشتگرد، ساماندهی مشاوران املاک توانسته حدود بیست درصد کاهش قیمت داشته باشد.

او ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در سامانه ملی املاک و اسکان ملک خود را ثبت کنند تا مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نشوند.

مهلی راه اندازی کد رهگیری ویژه مسکن و ایجاد سامانه ملکی املاک را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد. 

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این کارگروه گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ایجاد زمین و آماده سازی و ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن است که در خراسان جنوبی برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده و ۴ هزار واحد مسکونی مراحل مختلف واگذاری آن انجام شده است.

 سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان نیز افزود: از آغاز امسال تاکنون ۱۵۰ بازرسی از بنگاه‌های املاک انجام شده که متخلفان ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کردند. 

 مودی با اشاره به اینکه در حوزه املاک و بنگاه‌های معاملات مسکن و مستغلات در استان مشکلی نداریم. عنوان کرد: ۶۰ درصد املاک در استان به صورت دولتی موقوفه و در اختیار بنیاد است و ۴۰ درصد دیگر در اختیار مردم است.

هزار و ۱۳۰ بنگاه املاک مسکن در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۸۷۰ بنگاه معاملات فعالیت می‌کنند و مابقی تعطیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.