هشدار کره شمالی نسبت به ارسال تسلیحات آمریکا به تایوان

پیونگ یانگ اقدام جدید واشنگتن درخصوص ارسال تسلیحات به تایپه را تحریک آمیز دانست.

 نقش چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب، یکی از بزرگترین چالش‌های استراتژیک آمریکا در نظام بین الملل محسوب می‌شود. یکی از راهکار‌هایی که واشنگتن در این میان به آن روی آورده اعمال سیاست مهار علیه پکن همانند آنچه علیه اتحاد جماهیر شوروی اعمال کرده بود، است. همکاری با کشور‌های همجوار چین از جمله توسعه همکاری‌های نظامی با جزیره تایوان یکی از این سیاست هاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز (جمعه) از اعطای بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به تایوان انتقاد کرده و آن را به شدت محکوم کرد. پیونگ یانگ می‌گوید اقدام واشنگتن در اعطای تسلیحات به تایوان اقدامی تحریک آمیز بوده و باعث تشدید تنش‌ها در شرق آسیا خواهد شد. 

در این بیانیه آمده است: برنامه جدید آمریکا یک طرح کاملا تحریک آمیز سیاسی و نظامی است و به طور آشکار سیاست چین واحد را نقض می‌کند. نیت شوم آمریکا درباره تایوان این است که این جزیره را به یک پایگاه پیشرفته دریایی غرق ناپذیر علیه چین و خط مقدم سیاست مهار پکن تبدیل کند. 

کره شمالی تاکید دارد: شبه جزیره کره و جزیره تایوان مکانی برای فعالیت نظامی آمریکا و یا جنگ افزاری این کشور نیست. واشنگتن باید بداند در صورتی که منافع حیاتی چین را در منطقه به مخاطره بیاندازد بهای سنگینی را در نتیجه آن باید بپردازد. 

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که آمریکا از برنامه خود برای اعطای تسلیحات پیشرفته به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار خبر داد. با این حال، کنگره آمریکا امروز مجوز لازم به منظور افزایش این کمک‌های تسلیحاتی به یک میلیارد دلار در سال جاری میلادی را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار