ارزش مهارت آموزی با اعداد قابل بیان نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ارزش کار حرفه آموزی زیاد است و با اعداد و ارقام نمی‌توان آن را بیان کرد.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان فنی و حرفه‌ای استان گفت: علت‌های بسیاری فراهم شده تا توفیق خدمتگزاری برای مسئولین فراهم شود که این نعمت هم جای شکر دارد و هم نیاز است که به مردم گزارش شود.

او افزود: انسان موجودی نامحدود و همه چیزخواه است، به طوری که دایره نیازش مشخص نیست، خلقت آن نیز بر همین اساس است که می‌تواند میلیون‌ها هنر داشته باشد.

آیت الله عبادی با اشاره به نیاز انسان به دانستن و آموزش، تصریح کرد: انسان در جنبه‌های ذهنی خالی ذهن آفریده شده است و هیچ چیز نمی‌داند؛ بر خلاف سایر موجودات که غریزی همه چیز می‌داند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شاید گاهی بگویند آن موجودی که از اول همه چیز را می‌داند پیشرفته‌تر است در حالی که اینگونه نیست، این خالی بودن ذهن خود دلیل بر پیشرفته بودن انسان است، چرا که آن موجود محدود آفریده شده است، این صفحه صافی که از ابتدا در انسان وجود دارد می‌تواند میلیون‌ها مسئله را در خود جای دهد، پس انسان نامحدود آفریده شده است.

او با اشاره به اینکه در لوح ذهن آدمی انواع مسائل اعتقادی، مذهبی، علمی و هنر قرار می‌گیرد به طوری که می‌تواند مقام خلیفه الهی بگیرد، گفت: انسان با توجه به اساتید و تجربه و معلمی که دارد از یک موجود هیچی‌ندان به یک موجود همه چیزدان تبدیل می‌شود.

آیت الله عبادی اظهار کرد: در شرایط ممکن نوع شغل کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای از نوع شغل انبیاء است و ارزش کار حرفه‌آموزی برای توانمندسازی افراد با عدد و ارقام قابل گزارش نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در سال‌های دور برای اینکه فردی یک حرفه را یاد بگیرد چندین سال شاگردی می‌کرد و اخم افراد را تحمل می‌کردند، اما امروز با چند ساعت دوره یک حرفه را یاد می‌گیرد.

او خطاب به کارکنان فنی و حرفه‌ای گفت: شوق داشته باشید که به فرزندان این مملکت حرفه‌ای یاد می‌دهید، در کار‌های مادی هم می‌توان قصد قربت داشت، شغل فردی همچون شهید صیاد شیرازی، نظامی است، اما در سرنوشت یک جهان تأثیرگذار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.