تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آرامش و توقف درگیری‌ها در سودان

وزیر امور خارجه عربستان برقراری آرامش و آتش بس در سودان و خودداری طرف‌های درگیر از تشدید تنش‌ها در این کشور را خواستار شد.

 فیصل بن فرحان  در گفتگوی تلفنی باعبد الفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان بر لزوم توقف درگیری و برقراری آرامش در این کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، بر اساس گزارس خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزير خارجه عربستان در این تماس تلفنی گفت: طرف‌های درگیر در سودان باید با توقف درگیری‌ها، حفظ منافع ملی کشور را در اولویت قرار دهند.
 

وزیر امور خارجه عربستان افزود: هر گونه اقدامات خشونت آمیز و تشدید تنش‌های نظامی در سودان باید متوقف شود و طرف‌ها درگیر باید به گزینه گفتگو و راه حل سیاسی متوسل شوند تا ثبات و آرامش دوباره به این کشور بازگردد.

فیصل بن فرحان در گفتگوی تلفتی البرهان همچنین بر اهمیت التزام همه طرف‌های سودانی برای احیا و ازسرگیری فعالیت‌های بشردوستان در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان بر لزوم حمایت و محافظت از غیر نظامیان، امنیت و سلامت کارکنان در بخش‌های امور بشردوستانه و ایمنی مسیر‌ها و گذرگاه‌های انسانی با هدف ارسال کمک‌های اساسی و بشردوستانه برای افراد نیازمند در مناطق مختلف سودان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار