معرفی کتاب؛

روایت کامل از واقعه عاشورا در کتاب «آینه در کربلاست»

«آینه در کربلاست» از محمدرضا سنگری روایتی کامل از واقعه عاشوراست، که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.  

کتاب آیینه در کربلاست یکی از بهترین آثار درباره واقعه عاشوراست که در سال‌های اخیر توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است، محمدرضا سنگری در این اثر با استناد به منابع معتبر دینی، روایتی کامل از واقعه عاشورا را ترسیم کرده است.

این کتاب، پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا و ترکیبی از روایت، تطبیق، تحلیل، تذکر و سیر تاریخی حوادث و رویداد‌ها به شمار می‌آید.

              کتاب «آینه در کربلاست»

سنگری در این کتاب طی ۴۱ مرحله کوشیده است «چگونگی» و «چرایی» واقعه عاشورا را به صورت دقیق و مستند با سیر رخدادها، پیگیری کند. وی در این مسیر زمینه‌ها و موقعیت‌هایی را که در تکوین و شکل‌گیری حوادث موثر بوده‌اند، بازگو کرده است.

کتاب «آینه در کربلاست» از دقیق‌ترین و جزئی پردازانه‌ترین مکتوبات این عرصه است که مولف با استناد به منابع موثق تاریخ علمای شیعه و پس از ۱۲ سال پژوهش کوشیده تحلیل جامعی از حادثه کربلا و شهادت سومین پیشوای شیعیان ارایه دهد.

جزئیات حوادث، اسامی افراد تاثیرگذار در حادثه، نقشه راه کاروان امام حسین (ع)، شخصیت‌پردازی شهدای کربلا، گفتگو و رجز‌هایی که شهدا در لحظات پیکار با افراد دشمن داشته‌اند، نحوه به شهادت رسیدن تمامی شهدا، اسارت بازماندگان کربلا از کوفه و شام و رسیدن آن‌ها به مدینه، از جمله مباحث این پژوهش‌اند.

خواندن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

خواندن نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا را که در کتاب «آینه در کربلاست» نوشته محمدرضا سنگری متجلی شده به علاقه‌مندان و شیفتگان امام حسین (ع) توصیه می‌کنیم.

«آینه در کربلاست» از دقیق‌ترین و جزئی‌پردازانه‌ترین تاریخ نوشته‌های عاشوراست که نویسنده در آن با استفاده از منابع دست اول و مورد وثوق علمای تاریخ شیعه، تحلیل جامعی از حادثه کربلا ارائه می‌دهد. اما فارغ از قلم خوب و ذکر منابع دقیق، نویسنده در این کتاب به ظرافت‌هایی از این واقعه پرداخته که در سایر منابع و کتاب‌ها کمتر به آن توجه شده است و می‌کوشد پنجره‌ای برای فهمی تازه‌تر از این واقعه اندیشه‌ساز و اندیشه‌پرور  بگشاید.

«جزئیات حوادث»، «اسامی افراد تأثیرگذار در حادثه»، «نقشه راه کاروان امام حسین (ع) از مکه به نینوا»، «شخصیت پردازی شهدای کربلا»، «گفتگو و رجز‌هایی که شهدا در لحظات پیکار با افراد دشمن داشته‌اند» و «نحوه به شهادت رسیدن تمامی شهدا و بعد، اسارت بازماندگان کربلا از کوفه و شام و در نهایت رسیدن آن‌ها به مدینه»، موضوعاتی است که دکتر سنگری به صورت جزئی و دقیق در این کتاب به آن‌ها پرداخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار