تحریم‌های جدید ژاپن علیه روسیه/ وعده دوباره غرب به اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا

ژاپن امروز از گسترش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد و بانک سرمایه گذاری اروپا از شرایط خوب اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا سخن گفت.

آمریکا از ابتدای شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌های علیه روسیه کرده است. متحدان آمریکا از جمله ژاپن نیز در این زمینه پیرو سیاست‌های واشنگتن عمل کرده اند. 

به گزارش الجزیره، دولت ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد توکیو به دلیل جنگ اوکراین تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش داده است. 

در بیانیه دولت ژاپن آمده است: در راستای تحریم‌های کشور‌های گروه ۷ علیه روسیه، توکیو در نظر دارد صادرات خودرو به این کشور را به دلیل مداخله در جنگ اوکراین از نهم اوت اجرایی کند. این تحریم‌ها شامل صادرات خودروی دست دوم نیز می‌شود. 

ژاپن پیش‌تر صادرات خودرو‌های با ارزش بیش از ۶ میلیون ین (۴۳ هزار دلار) را به روسیه از اول آوریل سال ۲۰۲۲ ممنوع کرده بود. حال تحریم جدید مانع از صادرات خودرو‌های بنزینی نو و کار کرده و نیز خودرو‌های گازوئیلی با حجم موتور بیش از ۱۹۰۰ سی سی می‌شود. 

در خبر دیگری مربوط به اوکراین، ورنر هوینر، رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا در ادامه وعده‌های کشور‌های غربی به کی یف اعلام کرد اوکراین دارای اقتصادی رقابتی است و چشم انداز خوبی برای پیوستن به اتحادیه اروپا دارد. 

وی افزود: اوکراین به خوبی می‌تواند با اتحادیه اروپا سازگاری یابد. این کشور در حوزه دیجیتال شدن بسیار جلوتر از کشور‌های اروپای مرکزی است. آن‌ها دارای صنعتی هستند که به عنوان مثال در حوزه نظامی پیش از این پیشگام توسعه در اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
تحریم های بانکی و کشتیرانی ژاپن علیه روسیه
آخرین اخبار