تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بلاروس

اتحادیه اروپا امروز از وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس خبر داد و تحریم‌های پیشین روسیه را نیز برای ۶ آینده تمدید کرد.

اتحادیه اروپا از ابتدای آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده است. دایره این تحریم‌ها شامل بلاروس تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ اوکراین نیز شده است. بروکسل اکنون از تمدید تحریم‌های مسکو و دور جدید تحریم‌ها علیه مینسک خبر می‌دهد. 

به گزارش بالتیک نیوز، سفرای اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) از اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس به دلیل مداخله در جنگ اوکراین خبر دادند. تحریم‌های جدید علیه مینسک شامل محدودیت در صادرات اقلام با کارایی دوگانه و نیز قطعات مربوط به صنعت هوا- فضا می‌شود. 

نخستین بار یک سال پیش بود که اتحادیه اروپا اقدام به اعمال تحریم‌های گسترده علیه بلاروس به دلیل مشارکت در جنگ اوکراین کرد. مینسک گرچه به طور مستقیم حضور نظامی در جنگ اوکراین ندارد، اما خاک خود را برای این جنگ در اختیار روسیه قرار داده است.

نماینده لیتوانی می‌گوید طی چند روز آینده بسته تحریم‌های جدید علیه بلاروس مورد تایید قرار خواهد گرفت. این تحریم‌های مشابه تحریم‌هایی است که پیش‌تر علیه روسیه وضع شده است. 

از طرفی، اتحادیه اروپا موافقت خود را به منظور تمدید تحریم‌های جدید علیه روسیه به مدت ۶ ماه دیگر اعلام کرد. این امر شامل تمدید قرار گرفتن نام یک هزار و ۸۰۰ فرد و نهاد روسی در لیست سیاه اروپا می‌شود. 

پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پاسخ به تحریم‌های غرب، اقدامات متقابل علیه کشور‌های غیردوست روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرده بود. این اقدامات شامل تحریم‌های متقابل علیه افراد و نهاد‌هایی می‌شود که اقدام به وضع تحریم‌ها و یا پیروی از تحریم‌های غرب علیه روسیه کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار