نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند از تشکیل ۳ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در این شهرستان خبر داد.  

هادی احمد فخرالدین سرپرست ادراه دامپزشکی شهرستان گفت: دامپزشکی شهرستان گتوند با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به همشهر‌های گرامی را دارد.

به گفته او تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر شهرستان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

او می‌گوید: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه دام شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز‌های تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: این تیم‌ها در قالب ۲ اکیپ ثابت، ۱ اکیپ سیار، شامل ۳ کارشناس بهداشت گوشت و ۱ ناظر شرعی در سطح شهرستان حضور خواهند داشت.

احمد فخرالدین گفت: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

به گفته او شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند، و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

او می‌گوید: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.
 
در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره ۰۶۱۳۶۳۲۴۹۴۰ دامپزشکی شهرستان گتوند اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها: ذبح دام ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.