معدوم سازی ۳۰۰ کیلو مرغ غیرقابل مصرف در یکی از سالن‌های غذاخوری رزن

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از ضبط و معدوم‌سازی ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قطعه بندی شده بدون هویت و غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

بهروز شیرزادی گفت: در طرح نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی روز گذشته ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قطعه بندی، غیربهداشتی و غیرقابل مصرف از یکی از سالن‌های غذاخوری کشف و محموله فوق از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم سازی شد.

او گفت: به منظور بازرسی‌های سرزده کارشناسان این اداره از مراکز تهیه غذا، آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری شهرستان، پس از مشکوک شدن کارشناسان به مواد خام دامی غیرقابل مصرف بدون هویت و غیربهداشتی موجود در یک واحد غذاخوری، نسبت به توقیف محموله در محل و ضبط و معدوم سازی آن اقدام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: با هر گونه عرضه فرآورده‌های مواد غذایی فاسد در جامعه که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، بدون هیچ گونه اغماضی قاطعانه برخورد می‌شود.

شیرزادی در ادامه از انجام بیش از ۲۰۰۰ تست سل از سطح گاوداری‌های صنعتی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: به منظور فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی گاوداری‌های صنعتی شهرستان برابر برنامه پیش بینی سالیانه اداره کل دامپزشکی استان در زمینه بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند.

او گفت: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها موجب جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک در جمعیت انسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.