آمریکا: تصویب اصلاحات قضایی در کنست «تاسف آور» است

شورای امنیت ملی آمریکا نسبت به تصویب اصلاحات قضایی در پارلمان رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در خصوص تصویب قانون اصلاحات قضایی در کنست رژیم صهیونیستی که توسط نتانیاهو ارائه شده بود، ابراز تاسف کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: "تصویب قانون اصلاحات قضایی توسط کنست مایه تاسف است".

جان کربی افزود: "ما از سران اسرائیل می‌خواهیم از طریق گفتگوی سیاسی رویکردی مبتنی بر اجماع را اتخاذ کنند".

در همین حال کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره گفت: جو بایدن به طور علنی و خصوصی نظرات خود را مبنی بر اینکه تغییرات عمده باید تا حد امکان دارای اجماع گسترده باشد، ابراز کرده است.

او تصریح کرد: جای تاسف است که رای گیری امروز در پارلمان اسرائیل با کمترین اکثریت ممکن انجام شد. ما می‌دانیم که مذاکرات ادامه دارد و احتمالاً در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای دستیابی به سازش گسترده‌تر حتی با تعطیلی کنست ادامه خواهد یافت.

عصر امروز دوشنبه پارلمان رژیم صهیونیستی بند دوم اصلاحات قضایی نتانیاهو که از مدت‌ها پیش اعتراضات زیادی را در سرزمین‌های اشغالی برانگیخته، تصویب کرد.

رئیس کنست اعلام کرد که اعضای این پارلمان به قانون محدود کردن اختیارات دادگاه عالی که توسط بنیامین نتانیاهو ارائه شده بود، رای دادند.

به گزارش الجزیره، اعضای پارلمان که مخالف این طرح بودند، پیش از تصویب آن به نشانه اعتراض ساختمان پارلمان را ترک کردند. در نتیجه بند دوم لایحه با ۶۴ رای موافق و ۰ رای مخالف تصویب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۳:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
جان؟ اگر همین اتفاقات زبانم لال در ایران می افتاد هم تاسف آور بود فقط؟ یا شما لشکر کشی می کردید؟
آخرین اخبار