معرفی کتاب؛

مقتل نویسی برای نوجوانان در کتاب «مقتل حسینی نوجوان»

کتاب «مقتل حسینی نوجوان» سیر حوادث منتهی به عاشورا را به طور مستند و عالمانه و طبق شیوه مقتل‌نویسی، ویژه نوجوانان تدوین کرده و به تصویر کشیده است.

عشق و علاقه به امام حسین (ع) در وجود همه‌ی شیعیان قرار دارد و هر روز این محبت و ارادت به امام حسین (ع) بیشتر می‌شود. ما از کودکی آموخته ایم با پوشیدن لباس سیاه و ساخت عَلَم و شرکت در مراسمات عزاداری و... یاد و خاطره‌ی عاشورا را زنده نگه داریم و آن را به کوچکتر‌ها منتقل کنیم.

در این بین، آشنایی با واقعه کربلا و اتفاقات محرم سال ۶۱ هجری قمری، ما را با ابعاد قیام تاریخی امام حسین (ع) و یاران وفادارش آشنا می‌کند.

یاران‌خدا در این واقعه در مقابل یاران شیطان ایستاده و با وجود کم بودن تعدادشان در برابر آن‌ها تسلیم نشده و تن به ذلت ندادند. یاران حسین (ع) با وفاداری به پیمان خود با خدا استوار مانده و ماندگار شدند.

کتاب مقتل حسینی نوجوان از نشر معارف به قلم علی شعیبی ویژه نوجوانان بالای ۱۲ سال در ۱۲ صفحه نوشته شده است.

                                                   کتاب «مقتل حسینی نوجوان»

کتاب حاضر قصد دارد با قلمی شیوا و ساده نوجوانان را با قیام امام حسین (ع) و دلیل شکل گیری آن آشنا کند؛ و مطالبی مفید و کاربردی از حادثه عاشورا و اتفاقات آن را برای مخاطبانش بیان می‌کند.

در این کتاب نویسنده قلمی ساده و روان را برگزیده است که در پنج فصل، ابتدا نگاهی کوتاه، اما جامع به زندگانی نورانی حضرت اباعبدالله می‌کند و سپس با بررسی علل و ریشه‌های قیام حضرت حسین (ع) و پاسخگویی به پرسش‌ها نوجوانانه مخاطبان در فصل دوم و سوم، سوالات ذهنی آنان را رفع کرده و در چهارمین فصل به واقعه عاشورا می‌پردازد.

و در آخرین فصل را به بیان احادیث و روایاتی اختصاص داده‌اند که سوگواری بر اهل‌بیت را محترم و ستوده می‌شمارد به همین منظور، چند مورد از ابیاتی که در رسای آن واقعه بزرگ سروده شده، در همین فصل نگاشته شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار