شیرخوارگان حسینی در لرستان با طفل عطشان کربلا همنوا شدند

امروز در اولین جمعه ماه محرم ، صحنه‌ای از کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی ترسیم شد و مادران لرستانی با حضرت رباب (س) همنوا شدند.

 هرساله در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و مادران با طفل‌های شیرخوار خود در این مراسم به یاد سالروز شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) با حضرت رباب (س) همنوا می‌شوند.

با ورود به این مراسم، ناخودآگاه صحنه‌ای از کربلا ترسیم می‌شود، صدای گریه‌های نوزادان و لالایی مادران برای آرام کردن کودکان، درست همان روز‌های واقعه کربلا را بازگو می‌کند، کودکانی که به عنوان سربازان امام زمان (عج) با بستن سربند‌هایی مزین به نام ائمه اطهار (ع) در این مراسم آمده‌اند تا به نام حضرت علی‌اصغر (ع) متبرک شوند.


این مراسم، همان لحظه‌ای که طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) بی‌تاب یک جرعه آب بود را تداعی می‌کند، در همان زمان طفلی که با گریه‌های خود، آب می‌طلبید ناگهان با تیر سه شعبه دشمن غرق به خون شد و در همان زمان بود که امام حسین (ع) قطره‌های خون گلوی حضرت علی‌اصغر (ع)، کوچکترین شهید دشت کربلا را به آسمان پرتاب کرد.

اینجا کربلایی دیگر برپا شده است، دل‌ها به سمت کربلا پر کشیده و به یاد عطش حضرت علی‌اصغر (ع) و شهادت کوچکترین شهید کربلا، اشک‌های عزاداری بر صورت مادران سرازیر می‌شود.


امروز مصلی، مملو از جمعیت است، جمعیتی که در اولین جمعه ماه محرم به رسم هرساله با مادر حضرت علی‌اصغر (ع) همنوا می‌شوند، مادری کودک خود را بر روی دست گرفته و با لالایی سعی در آرام کردن طفل خود دارد، کمی آن طرف‌تر خانمی که سال‌هاست چشم انتظار مادر شدن است، آمده تا در این مراسم بتواند حاجت‌روا شود.

امروز دستان کوچک طفل ۶ ماهه امام حسین (ع)، گره‌های بزرگی را باز می‌کند و بسیاری آمده‌اند تا با توسل بتوانند دست پُر بگردند و ملتمسانه می‌خواهند به حق معصومیت شهید مظلوم دست کربلا مورد لطف الهی قرار گیرند.


قرائت زیارت نذرنامه، مداحی، روضه‌خوانی و مداحی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز بود که در استان برگزار شد.

امسال شانزدهمین سال است که مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد که این مراسم در شهر‌های مختلف استان با حضور مادران و نوزادان برگزار گردید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
یاعلی اصغر دریاب مارا