گفت‌وگوی بن فرحان با لودریان درمورد پرونده لبنان

وزیر امور خارجه عربستان با فرستاده رئیس‌جمهور فرانسه درمورد آخرین تحولات پرونده لبنان گفت‌وگو کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان امروز (سه‌شنبه) با «ژان ایو لودریان» فرستاده رئیس‌جمهور فرانسه در امور لبنان، آخرین تحولات این کشور را بررسی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، فیصل بن فرحان در جده با لودریان دیدار و درمورد روابط دوجانبه عربستان و فرانسه گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین راه‌های افزایش هماهنگی‌های مشترک در بسیاری از زمینه‌ها، اعم از پرونده لبنان، تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

لودریان ماه گذشته با هدف رایزنی درمورد انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان به این کشور سفر کرده بود، اما بدون حصول نتیجه آنجا را ترک و در عین حال تأکید کرد که به زودی دوباره به بیروت بازخواهد گشت.

لودریان اعلام کرد که برای تسهیل گفت‌وگوی سازنده و فراگیر بین لبنانی‌ها و دستیابی به یک راه‌حل توافقی و مؤثر برای خروج از بحران خلأ ریاست‌جمهوری و انجام اصلاحات لازم تلاش کرده و در این خصوص با کشور‌های شریک لبنان رایزنی خواهد کرد.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در ماه ژوئن، ژان ایو لودریان را به عنوان نماینده شخصی خود در امور لبنان منصوب کرد.

لبنان از بحران‌های سیاسی و اقتصادی رنج می‌برد؛ به گونه‌ای که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری «میشل عون» در ۳۱ اکتبر، انتخاب رئیس‌جمهور جدید به بن بست رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار