افشاریان: نتایج ۱۲ درصد بازی‌ها با اشتباهات داوران تغییر کرده است/دستمزد داوران لیگ برتر فوتبال دوبرابر شود

رییس کمیته داوران گفت: ۲۱ درصد از بازی‌ها با رفتار‌های اشتباه داوران همراه بوده است که در این میان نتایج ۱۲ درصد بازی‌ها با اشتباهات داوران تغییر کرده است.

خداداد افشاریان در سمینار پیش‌فصل داوران و کمک‌داوران لیگ برتر فوتبال ایران که با حضور مهدی تاج در سالن جلسات کمیته پارالمپیک در حال برگزاری است، گفت: ۲۱ درصد از بازی‌ها با رفتار‌های اشتباه داوران همراه بوده است که در این میان نتایج ۱۲ درصد بازی‌ها با اشتباهات داوران تغییر کرده است. اطمینان دارم این میزان در لیگ پیش رو کمتر شود. همه ما و فدراسیون فوتبال در این زمینه مقصریم. من تلنگری به خودم و فدراسیون فوتبال می‌زنم. برای همین سقف قرارداد فشار زیادی به فدراسیون وارد شد. توقع داریم بچه‌ها با تمرکز بالا و آرامش خوب در مسابقات حاضر شوند تا حق به حقدار برسد.

رییس کمیته داوران افزود: جایی برای اشتباه نداریم و حتی روزی که اشتباه نمی‌کنیم باید تاوان پس بدهیم. دیواری از داوران فوتبال کوتاه‌تر نیست و هر کسی اشتباه کند آوار بر سر کمیته داوران خراب می‌شود. چهار داوری که ضعیف‌ترین عملکرد را داشته باشند، در پایان فصل به لیگ یک می‌روند. داوران ما مجانی کار می‌کنند. مبالغی که بازیکنان و مربیان می‌گیرند نوش جانشان، اما لیگی که آن قدر گردش مالی دارد یک چیزی هم به این بچه‌های داور برسد یا اگر نمی‌رسد احترامشان حفظ شود. درباره حق‌الزحمه تصمیم گرفتیم دو برابر شود و برای هر بازی به ۱۰ میلیون برسد که واقعا رقمی نیست و شاید بچه‌ها هم از من ناراحت شوند.

پیشنهاد افشاریان برای تصویب دستمزد ۱۰ میلیونی داوران لیگ برتر فوتبال

سمینار پیش‌فصل داوران و کمک داوران مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل ۰۳-۱۴۰۲ از صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران آغاز شد.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود. وی در این نشست، از دستمزد پایین داوران گلایه کرد و از اعضای هیئت رئیسه خواست با تعیین رقم ۱۰ میلیون تومان برای داوران بابت قضاوت در هر مسابقه لیگ موافقت کنند.

وی در این جلسه اظهار داشت: مبلغ قضاوت داوران در ۱۳ مسابقه می‌شود ۶۰ میلیون تومان. با کسر مالیات، این رقم به حدود ۵۴ میلیون تومان می‌رسد و این مبلغ هم صرف دارو، فیزیوتراپی و مسائل دیگر می‌شود؛ یعنی داوران به‌صورت رایگان برای فوتبال کشور زحمت می‌کشند. در لیگی که این گردش مالی را دارد، انتظار داریم مبلغی جزئی به داوران برسد و اگر هم نمی‌رسد، آن‌ها احترام داشته باشند.

رئیس کمیته داوران درباره پیشنهاد افزایش دستمزد داوران برای قضاوت در هر بازی گفت: درباره حق‌الزحمه داوران صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم این مبلغ دوبرابر شود. ۱۰ میلیون تومان برای یک مسابقه رقمی نیست و امیدوارم اعضای هیئت رئیسه به این موضوع توجه کنند.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال از ۱۲ مرداد آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ تير ۱۴۰۲
جناب افشاریان خدا قوت بنده نیز عضو کوچکی از جامعه داوران بازنشسته هستم تا امروز هر گونه انتقاد از جامعه داوری را با این شرایط کنونی مردود دانسته و همیشه به دوستان میگفتم که یک داور سالها باید خون دل بخورد تا به لیگ و رده های بالا برسد ولی استعدادهای ورزشی (بازیکنان) در جای جای این مملکت وجود دارند ولی جناب افشاریان با تمام احترام برای داوران عزیز شاهد بودیم در لیگ قبل تعداد زیادی از داوران از آمادگی جسمانی و همچنین نحوه جاگیری در زمین دور بودند وگاهی صحنه ها را به مصلحت سوت میزدند که این مسائل از چشم ناظران AFCوجهان دور نمی ماند -همچنین قوانینی وضع شود که بازیکنان و مربیان مانند اروپا از نزدیک شدن به داور -حمله کردن به او و حتی مصاحبه های آن چنانی با محرومیت های سنگین روبرو شوند اگر جلوی این کار گرفته نشود مشکلات داوری روز به روز بیشتر میشود به امید موفقیت جامعه داوری کشور
آخرین اخبار