وزیر ارتباطات:

ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات گفت: بیش از صدهزار سایت و سرویس پرکاربرد را برای ای‌پی‌های ایران تحریم و ممنوع کردند، لذا سازوکاری طراحی شده تا برنامه نویسان و نخبگان از این سرویس‌ها بدون فیلترشکن استفاده کنند.

عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس به این سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان پاسخ داد که دلیل ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های عملیاتی از جمله توسعه ارتباطات و فناوری، توسعه بستر‌ها و شبکه‌های مخابراتی، تأمین زیر ساخت‌های استفاده از اینترنت و نظارت بر عملکرد اپراتور‌ها چیست؟

وی با بیان اینکه حوزه ماموریتی ما از کابل‌ها و فیبر‌های کشیده شده در اعماق خلیج همیشه فارس و دریای عمان تا حوزه فضایی است، گفت: دو ماه قبل برای اولین بار جزایر سه گانه ایرانی همیشه خلیج فارس با فیبر نوری به سرزمین مادری متصل شد. بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که الحمدلله سرعت دسترسی به اینترنت در این سه جزیره افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است؛ این کار توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

زارع پور با بیان اینکه در این مدت ۶۰۰ سایت نسل پنجم راه اندازی شده است، افزود: برای اولین بار رکورد ۶/۵ ترابیت در ثانیه برای ترافیک داخل ثبت شده که حاصل استفاده مردم از سکو‌های داخلی در یک سال و نیم گذشته است. سازوکار‌های مختلفی برای دور زدن دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌هایی پیش بینی شده که آمریکایی‌ها تحریم کردند؛ بیش از صدهزار سایت و سرویس پرکاربرد را برای ای‌پی‌های ایران ممنوع کردند که سازوکاری طراحی کرده که برنامه نویسان و نخبگان از این سرویس‌ها بدون فیلترشکن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای کاهش پینگ و تاخیر بازی‌های رایانه‌ای سرویس ویژه‌ای برای گیمر‌ها طراحی شده است، افزود: در حال حاضر پیام رسان‌های داخلی مورد اقبال قرار گرفته اند به طوری که ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این پیام رسان‌ها استفاده می‌کنند. تمام زیرساخت‌های آن را وزرات ارتباطات تامین و اتصال متقابل را راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد ابتدای دولت سیزدهم به ۶۲ درصد رسیده است. خدمتی برای اینترنت سالم کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است. همچنین شرکت ملی پست قریب به ۳۵۰ میلیون محصولات در اقصی نقاط جابه جا کرد و بیش از ۶۰۰ باجه جدید توسط پست بانک در روستا‌ها راه اندازی شده است.

زارع پوز با بیان اینکه ۴۳۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، افزود: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه انداز‌ی شده که بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال داره و بیش از سه هزار خدمت دولتی از طریق یک درگاه واحد ارائه می‌شود همچنین پروژه بزرگ فیبر نوری شروع شده و در ۱۰۰ شهر کار عملیاتی شروع شده و دنبال این هستیم ۸ میلیون کاربر تحت پوشش قرار گیرد که الان ۳/۵ میلیون خانوار هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی ۶/۴ به ۷ رسیده است، افزود: در حوزه فضایی نیز رکورد پرتاب فضایی زده شد که ۷ پرتاب در ۲۲ ماه گذشته داشتیم و برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به تصاویر ماهواره‌ای با دقت یک متر رنگی دسترسی پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۸ تير ۱۴۰۲
تمام کسب و کار اینترنتی نابود شدن .خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
به جرات وبا کمال اطمینان میتوان گفت: اگر استفاده از پیام رسانهای خارجی (تلگرام،واتساپ و ...)پیشتر ممنوع وفیلتر شده بود وبجای ان استفاده از پیام رسانهای داخلی( روبیکا،سروش،ایتا،بله و...)در اولویت بهره برداری و وترویج قرار داشت،هرگز اغتشاشات واشوبها وبحرانهای اجتماعی که با دروغهای رسانه های خارجی بزرگنمایی میشد اتفاق نمی افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
نامی
۱۳:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
دوستان سلام.یه سوال، آیا کسی میدونه کدام پیامرسانهای داخلی در کشور عراق قابل استفاده است؟ کسانی که اربئین به عراق میرن آیا امکان ارتباط با ایران را با شبکه های داخلی مثل بله و آی گپ و سروش و ...را دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
یعنی تو یکی فقط بری کلی از دغدغه و مشکلات و اعصاب خردی های مردم کشور احتمالا حل میشه
خودش رفته استرالیا برا تحصیل بعد اومد اینجا مردم خودمونو محدود میکنه و به ریش ما می‌خنده و دم از شبکه ملی میزنه ، خب اگر ارتباطات هم باید داخلی باشه خودت بیخود کردی رفتی خارج کشور
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیزاده
۱۳:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
از این منفی ده ها بفهمیم چقدر مزدور وطن فروش و بی غیرت و گاگول در کشورمان داریم
که سربلندی کشور خود را در اینترنت و سایبر و پیامرسان و موتورهای ملی و خودی و وطنی نمی‌توانند ببینند
کور شوند آنانکه رشد و پیشرفت این کشور را نمی‌توانند ببینند
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای میهنم
۱۳:۰۹ ۲۷ تير ۱۴۰۲
اینترنت باید توسط حکام هر کشوری مهار شود
چطور اروپا و آمریکا تحمل تیک تاک چینی را ندارند و تمام اطلاعات و ارتباطات دنیا را برای خود میخواهند
افسوس درس عبرت گیرندگان کمند
آنان همه چیز را برای خود میخواهند و نه دیگران حتی محدود کردن اینترنت و پیامرسانها را برای شهروندان خودشان درست و برای دیگران نادرست میدانند
سلطه و وابستگی یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
والا ما که به زور استفاده می‌کنیم. همه چی فیلتره مجبوریم استفاده کنیم و الا استفاده نمیکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
بله اجباری هسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ایران نایب قهرمان اینترنت بی‌کیفیت در جهان شد
ایران به عنوان دومین کشور محدودترین اینترنت دنیا را دارد
واقعا گل کشتید این فرمون رو برید اول میشید و به عنوان قهرمان اینترنت بی کیفیت معرفی میشید در دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
پرتاب چندین ماهواره خوب را در ماه را اجرایی کنید
آرزوی پیشرفتهای سریع و شتابان در صنعت ارتباطات و مخابرات همه جای کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ماهواره حرام است
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۲
روزی روزگاری انسان فرهنگ دوست و وطن پرستی همچون دهخدا در سرزمین بام ایران،چهارمحال بختیاری دست به جمع آوری و نگارشی زد که کارش همچون فردوسی بزرگ مانا و پایدار و جاودان و همیشگی ماند
اکنون نیز امیدواریم خبرگان و دهخداهایی در این کشور کار ساخت موتورهای ملی جستجو و مستقل از جهان و فارسی را برای همه ما همچون فردوسی بزرگ و دهخدای دلسوز فرهنگ و زبان فارسی به یادگار برای این کشور بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ما که استفاده میکنیم در حد یه پیام ساده و اصل استفاده در پیام رسان خارجی هست مثل کانال های آموزشی
پیام رسان های داخلی محتوای ضعیفی دارن و اصلا قابل مقایسه با صفحات خارجی نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۲
اصلا نباید استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ایران دومین اینترنت مختل و محدود دنیا را دارد خدا قوت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
همه چیز باید مدیریت و نظارت و با قانون رسمی کشور باشد و هر کس که ذهن افکار عمومی را تشویش و افکار عمومی را فریب دهد باید به سزای عملش همچون کشورهای اروپایی که تنها مدعی آزادیند برسند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
در قانون جدید فرانسه هر محتوای خلاف عفت و هر محتوای دروغ تا یک ساعت وقت برای حذف شدن دارد و گرمه چندین هزار دلار و یا یورو جریمه و زندان در پی دارد
ایران اسلامی عزیز ما هم باید کنترل فضای مجازی را پر دست داشته باشد و قانونمند باشد به گونه ایی که هر چهره و یا غیر چهره اجازه هر نوع غلط و مفتگویی و دروغ پراکنی را نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
درود بر نخبگان و جوانان ایرانی
حالا مشخص شد که کشور باید از صفر تا صد مستقل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۷ تير ۱۴۰۲
چرا روبیکا تمام بها حساب میشه؟ مگه داخلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
سلام.در سطر انتهایی مقاله اشتباه نوشتین "جمهوری اشلامی ایران".ممنون میشیم اصلاحش کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۲
بقیه هم میتونند ادرس و لینکشون را بذارن کسب و کارشون رابیارند تو سایت و پیام رسان داخلی شما اونایی که برای خدمات و فروش صرفا به پیام رسان خارجی ارجاع میدن جریمه کنید تا مردم کمتر به پیام رسان خارجی احتیاج داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۲
آفرین ،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
باید با هم ادغام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
نخیر باید تنوع و گوناگونی و رنگارنگی داشته باشند ادغام کار درستی نیست
آخرین اخبار