بدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس در نظارت بر دولت الکترونیک کوتاهی داشته است/ برخی مدیران کشور کاملاً سنتی فکر می‌کنند

نماینده اردبیل گفت: درباره دولت الکترونیک قانون دائمی و تکلیفی را در برنامه ششم توسعه داریم که شاید کمی هم کوتاهی از حوزه مجلس در حوزه نظارت وجود داشته است.

صدیف بدری نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات باید زیرساخت‌های دولت الکترونیک را بیش از پیش فراهم کند، گفت: درباره دولت الکترونیک قانون دائمی و تکلیفی را در برنامه ششم توسعه را داریم که شاید کمی هم کوتاهی از حوزه مجلس در حوزه نظارت وجود داشته است. امیدوارم امسال همه نهادها و مجلس دست به دست هم دهند تا با نظارت، شاهد خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باشیم.

بدری تأکید کرد: اگرچه وزارتخانه ارتباطات اقداماتی را در حوزه دولت الکترونیک انجام داده است، اما برخی دستگاه‌های اجرایی و مدیران ما به کاملاً سنتی فکر می‌کنند و دستورها و امورشان را به صورت کاغذی جلو می‌برند.

وی ادامه داد: این مدیران فکر می‌کنند اگر امضا به صورت فیزیکی نباشد، شاید از نظر اجرای قانون دچار مشکل شوند؛ در نتیجه کنار موضوع اجرا و نظارت بر دولت الکترونیک فرهنگ سازی و آموزش مدیران و برخی کارمندان در دستگاه‌های مختلف از ضروریات است.


بیشتر بخوانید


نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر مجلس تصریح کرد: از نظر زیرساخت و امکاناتی مانند فیبر نوری و سخت‌افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته است. کرونا در طول یک سال گذشته همراه ضرر و زیانش برای مردم، برای دولت الکترونیک توفیقاتی را ایجاد کرده است دستگاه‌های اجرایی زیادی مانند بانک‌ها، قوه قضاییه و نیروی انتظامی پیشرفت‌های زیادی در حوزه دولت الکترونیک داشته‌اند.

بدری ابراز امیدواری کرد که دولت در حوزه آموزش و فرهنگ سازی کارکنان دستگاه اجرایی بیش از گذشته حمایت کند.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل مهم مبارزه با فساد و سوء‌استفاده‌های جانبی بهره‌گیری از دولت الکترونیک است و مبارزه با فساد این چنین محقق خواهد شد. به همین دلیل تفسیرهای متعدد از قوانین با الکترونیکی شدن دولت و خدمات آن رخ نمی‌دهد و مردم هم تکلیف و حقشان را می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار