آصفری مطرح کرد:

ضرورت اصلاح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تقویت بیمه‌های پایه در برنامه هفتم

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس گفت : همسان سازی حقوق بازنشستگان، تأمین مسکن برای جوانان و تقویت بیمه‌های پایه باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسن آصفری با اشاره به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق مجلس با وجود انتقادات و ایرادات وارد به برنامه هفتم توسعه در راستای تعامل با دولت به کلیات برنامه هفتم رأی مثبت داد تا در جزئیات به این لایحه مهم رسیدگی کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور باشد، افزود: قطعا همه مسائل کشور را نمی‌توان در برنامه هفتم توسعه حل و فصل کرد، ولی در چند محور مهم مجلس باید به عنوان مسئله کلان کشور ورود کند و وضعیت فعلی را مشخص و وضعیت هر ساله از برنامه پنج ساله نیز معلوم باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اشتغال یکی از مهم‌ترین محور‌های برنامه هفتم توسعه است، اضافه کرد: امروز ما با جمعیت چند میلیون نفری جوانان بیکار و جویای کار مواجه هستیم و مجلس به دنبال این است که با اعمال سیاست‌های تشویقی در برنامه هفتم توسعه و برخی حوزه‌های مالیاتی و بیمه‌‎ای بتواند حمایت از سرمایه‌‎گذار را تقویت کند تا بخشی از مشکلات این حوزه پیش رود.

آصفری، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و نظام هماهنگ پرداخت را یکی دیگر از محور‌های مهم برنامه هفتم برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۷ نوع پرداختی در سطح کشور داریم، ضرورت دارد به این حوزه نیز ورود شود تا این فاصله طبقاتی کمتر شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس تصریح کرد: تأکید مجلس بر این است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید تا ۹۰ درصد پرداختی به کارکنان شاغل انجام شود.

وی همچنین با موضوع محاسبه ۵ سال آخر خدمت برای حقوق بازنشستگان که در لایحه دولت آمده بود، مخالفت کرد و گفت: مجلس به هیچ عنوان با این موضوع موافقت نخواهد کرد چراکه علاوه بر نارضایتی در بین جامعه بازنشستگی، جمعیت جوان جویای کار را نیز معطل کار نگاه می‌دارد.

آصفری ادامه داد: مسئله مسکن نیز دیگر مسکن است باید در برنامه‌ای مدون زمان خانه دار شدن جوانان را کاهش دهیم. امروز یک جوان بعد از سال‌ها کار و فعالیت هم قادر به تهیه مسکن نخواهد بود که باید این زمان تهیه مسکن برای جوانان کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین تقویت بیمه‎‌های پایه از دیگر موضوعاتی است که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد تا این بیمه‌های پایه نیز مانند بیمه‌های تکمیلی به مردم خدمت رسانی کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار