۹۸ درصد نسخ پزشکی تامین‌اجتماعی خراسان رضوی الکترونیکی است

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۹۸ درصد نسخه‌های پزشکی توسط پزشکان طرف قرارداد با این سازمان در استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شوند.

علی رضازاده مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تنها حدود ۲ درصد نسخه‌های پزشکی تامین اجتماعی خراسان رضوی به دلایلی مانند قطعی اینترنت یا برق دستی نوشته می‌شوند.

او با بیان اینکه سه سال از اجرای طرح نسخه الکترونیکی گذشته است، افزود: این طرح نشیب و فراز‌های فراوانی را داشته است، اما خوشبختانه با همکاری و همراهی خوب پزشکان موفقیت در اجرا کسب شده است.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۲۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۴۷ مورد نسخه در مجموعه‌های زیر پوشش تامین اجتماعی اعم از پزشکی و دندانپزشکی صادر شده است.

رضا زاده بیان کرد: به طور میانگین ماهیانه ۲ میلیون نسخه توسط همکاران پزشک طرف قرارداد با تامین اجتماعی خراسان رضوی نوشته می‌شود.

او تصریح کرد: پزشکان و درمانگر‌ها در قالب نسخ الکترونیکی می‌توانند نسخه‌های خود را بدون استفاده از کاغذ بوسیله سیستم ثبت کنند که این نسخه از طریق اینترنت برای استفاده در سایر فرآیند‌های درمان مانند داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی به اشتراک گذاشته می‌شود.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته در مراکز ملکی تامین اجتماعی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت به متقاضیان ارائه شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲.۵ درصد رشد دارد، تاکید کرد: خدمات بستری در سال گذشته نیز به ۴۶ هزار نفر با ۷.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار