سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی:

دیپلماسی پارلمانی در سال‌های اخیر جنبه پررنگی گرفته است

ابوالفضل عموئی گفت: دیپلماسی در سال‌های اخیر جنبه پررنگی گرفته و به عنوان مکمل فعالیت‌های دیپلماتیک دولت‌ها تبدیل شده است.

ابوالفضل عموئی با اشاره برگزاری کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی مجمع مجالس آسیایی به میزبانی کشورمان و دیدار‌های حاشیه این اجلاس اظهار داشت: دیپلماسی پارلمانی به عنوان یکی از انواع دیپلماسی در سال‌های اخیر جنبه پررنگی گرفته و به عنوان مکمل فعالیت‌های دیپلماتیک دولت‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به امر دیپلماسی پارلمانی داشته و از این فرصت همواره برای تبیین نظرات مجلس و تقویت مواضع مشترک استقبال کرده و یکی از مجامعی که مجلس کشورمان در آن نقش است چرا که ما میزبان مقرر دائمی این مجمع هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ۵۴ کشور از آسیا عضو این مجمع هستند و در هیمن چارچوب اجلاسیه اخیر در تهران برای بررسی دستور کار مشخص شده در سطح بالا و با مشارکت بی سابقه‌ای برگزار شد.

وی بابیان اینکه قرن حاضر را قرن آسیا می‌دانند گفت: تقویت همگرایی در آسیا منافع جمعی کشور‌های منطقه را به همراه خواهد داشت و کشور‌ها در این قاره کهن می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های بالای موجود طبیعی و فرهنگی رویکرد غربی را اصلاح کند لذا مجلس شورای اسلامی با توجه به این توان نگاه ویژه‌ای به تعاملات پارلمانی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار