هشدار روسیه نسبت به تلفات غیرنظامی که مهمات خوشه‌ای برجای می‌گذارد

سفارت روسیه در آمریکا ضمن تاکید بر تعداد بسیار تلفات غیرنظامی هنگام استفاده از بمب خوشه‌ای گفت اوکراین به خاطر ناتوانی دست به این کار زده است.

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین در این مرحله «مستاصل» شده‌اند و بدون شک هنگام استفاده از مهمات خوشه‌ای که از آمریکا دریافت کرده‌اند، هیچ محدودیتی برای خود در نظر نمی‌گیرند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص وعده اوکراین برای استفاده «محدود» از این سلاح‌ها را دریافت کرده است. 

بنا به اعلام مقامات آمریکایی، اوکراین قول داده است از این مهمات به طور محدود و در «مکان‌های مناسب» استفاده خواهد کرد.

با این حال سفارت روسیه می‌گوید: «چنین اظهاراتی از سوی مقامات آمریکا تلاش ناشیانه‌ای برای توجیه اقدامات تحریک‌آمیز خود است». 

سفارت روسیه در ادامه گفت: «هرکسی که این درگیری را دنبال می‌کند می‌داند کی‌یف از کمک امنیتی آمریکا برای ضربه زدن به اهداف غیرنظامی استفاده می‌کند؛ به این امید که ما را بترساند و تا حد امکان روس‌ها را بکشد. تصور اینکه استفاده از مهمات خوشه‌ای چه تعداد تلفات غیرنظامی از جمله در میان خود اوکراینی‌ها بر جای می‌گذارد دشوار است. شکی نیست که نیرو‌های مسلح اوکراین از هیچ محدودیتی در انتخاب اهداف خود پیروی نمی‌کنند. آن‌ها به دلیل تلفات زیاد و همچنین ناتوانی در دستیابی به موفقیت در جبهه مستاصل هستند». 

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هشدار داد که در صورت ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد از تسلیحات مشابه علیه نیرو‌های اوکراینی استفاده کند. به گفته وی، روسیه تاکنون از مهمات خوشه‌ای در جنگ استفاده نکرده است، زیرا این مهمات می‌تواند برای غیرنظامیان خطرناک باشده. او تاکید کرد که ارائه چنین تسلیحاتی از سوی واشنگتن تنها درگیری را طولانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار