اعتراف آمریکا به شکست راهبردی اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد اوکرین در جنگ با روسیه دچار شکست راهبردی شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی خود درباره جنگ اوکراین و روسیه صحبت کرد.

براساس گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، میلر درخصوص تحولات اوکراین گفت: متاسفانه باید بگویم اوکراین در جنگ دچار شکست راهبردی شده است.

در همین حال که آمریکا به شکست اوکراین اعتراف می‌کند، میلر ادامه داد که پس از ۵۰۰ روز از شروع جنگ ما همچنان به حمایت مالی و تسلیحاتی به اوکراین ادامه می‌دهد.

میلر در این خصوص گفت: از روز اول تهاجم همه جانبه دولت روسیه به اوکراین، آمریکا کمک خود را به اوکراین افزایش داده است. ما جهان را در کنار اوکراین قرار دادیم و کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه خود را به اوکراین افزایش دادیم. آمریکا، متحدان و شرکای تحریم‌های بی‌سابقه‌ای، کنترل‌های صادراتی و سایر هزینه‌ها را بر دولت روسیه تحمیل کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در هفته‌ها و ماه‌های آتی، آمریکا به همکاری با اوکراین، با متحدان و شرکای خود و با همه ذینفع‌ها ادامه خواهد داد. به مدت ۵۰۰ روز، ما محکم با اوکراین متحد بوده‌ایم و تا زمانی که طول بکشد به این کار ادامه خواهیم داد.

این درحالی است که جو بایدن، پیش از سفر به اروپا برای شرکت در نشست سران ناتو در مصاحبه‌ای تاکید کرد تا وقتی که اوکراین درگیر جنگ باشه به هیچ عنوانی نمی‌تواند عضوی از ناتو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
این اوکراینیای احمق اون موقع که داشتن با روسیه خودشونو سر شاخ میکردن یادشون نبود روسیه ابرقدرته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
هر کی با طناب آمریکا بره تو چاه نابودی اش حتمیه
آخرین اخبار