چهار دفتر متخلف مشاور املاک در زاهدان پلمب شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح کنترلی و نظارتی بر مشاوران املاک، چهار واحد صنفی متخلف طی شبانه روز گذشته در زاهدان پلمب شدند.


عطاء اله اکبری  با بیان اینکه نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در شهرهای استان به ویژه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در راستای کنترل قیمت زمین و مسکن در قالب راه‌اندازی گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی از اوایل تیرماه امسال در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: این بنگاه‌های معاملات املاک که پلمب شدند دارای تخلفاتی نظیر نداشتن پروانه کسب و کارتخوان، عدم درج قیمت و نرخ نامه مصوب بودند.

وی تاکید کرد: این اقدامات در راستای کنترل نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در سیستان و بلوچستان انجام شد تا فعالیت عناصر غیرمجاز موجب اخلال در این بخش نشود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه این طرح نظارت بر فعالیت‌ مشاوران معاملات املاک در استان با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به صورت روزانه و مستمر صورت انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های املاک سیستان و بلوچستان زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهمترین تخلفاتی که این کارگروه در گشت های نظارتی مورد بررسی قرار خواهند داد می‌توان به عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میران ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین اشاره کرد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار